(youtube) video's niet beschikbaar voor android

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.247

(youtube) video's niet beschikbaar voor android

Beste allen,

bestaat er een valide reden waarom bepaalde video's op het internet niet beschikbaar worden gesteld voor bv. mobiele telefoons? Je hebt soms random yt video's die niet af te spelen zijn, en dan vraag ik me af, waarom? Ik kan zelf geen reden verzinnen, zeker niet in een yt kader..

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: (youtube) video's niet beschikbaar voor android

Dat heeft met licenties te maken. Vaak gaat het dan om muziekvideo's en dergelijke (commerciële content), waarvoor er een deal bestaat tussen Google (YT) en de aanbieder (bijv. VEVO) over hoe ze reclame-inkomsten en zo met elkaar delen. Een deel van het contract kan dan inhouden dat je de filmpjes niet zomaar mag zien op mobiele apparaten, of alleen via een bepaalde app die door (bijv.) VEVO zelf aangeboden wordt. Hoewel Google misschien het liefst alles overal beschikbaar maakt, staat of valt YouTube bij content. Dus als een grote aanbieder van populaire video's eisen stelt, zullen ze zich deels moeten schikken, of YouTube wordt "minder waard".
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.247

Re: (youtube) video's niet beschikbaar voor android

Ow oke, ja ik had het woord 'valide' misschien niet moeten gebruiken, want ik doelde niet op VEVO e.d., maar eerder op de niet-commerciele gebruiker die video's post. Wellicht heeft hij dezelfde reden, maar ik zie het hiervan niet in.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: (youtube) video's niet beschikbaar voor android

Youtube controleert ook of de video gecopyright materiaal bevat (muziek, etc.), waarvan de copyrighthouder niet wil dat ze mobiel te zien zijn, en blijkbaar kan de uploader dat ook gewoon zelf kiezen. (bron)
This is weird as hell. I approve.

Reageer