is Talpa een aanwinst?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

is Talpa een aanwinst?

Ik moet een schrijfexamen maken dat doe ik over Talpa en nu zoek ik meningen over talpa. Dus heb je een duidelijke mening over talpa, dan zou ik zeggen hou een betoog over je mening en overtuig andere , en je helpt me er ernorm mee.

Dus vinden jullie Talpa een aanwinst?, ben je blij dat er een nieuwe zender bij is? of vinden jullie het onzin, en wat vinden jullie van de programma's?

Persoonlijk vindt ik dat Talpa geen toegevoegde waarde heeft op de televisie, het heeft veel programma ideeën opgekocht (expeditie robinson enz) dus erg vernieuwend is het niet . Programma's als NSE bestaan ook al (RTL boulevard) en van de quizzen bestaat naar mijn weten ook al genoeg. Verder vindt ik het erg vervelend dat ze Jack Spijkermans hebben "gekocht" zodat er geen kopspijkers meer is , wat ik zelf erg leuk vond. Kort om , ik vind het een mengelmoes van programma's die al bestonden en Talpa had er van mij dus niet bij hoeven te komen.

Hoe denken jullie er over?

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: is Talpa een aanwinst?

Interreseerd me niet zoveel.

Talpa staat op net 19 op mijn tv, en daar kom ik niet vaak langs.

De niX factor was wel brilliant.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: is Talpa een aanwinst?

Kijk zelf nooit talpa. Dit omdat het tegen m'n principes is om zomaar almaal goede dingen bij elkaar te kopen en zo proberen alles weg te concurreren. Je kunt dit bijvoorbeeld vergelijken met de voetbalclub chelsea. Ook hier is niet zo lang geleden een rijk persoon aan de macht gekomen en koopt elke speler die hij maar wilt. Zo bouw je wel een onoverwinnelijke ploeg maar zo haal je spanning (en dus de concurrentie) wel weg. Gelukkig is dit met Talpa nog niet gebeurd maar in mijn ogen was dit wel de insteek.

Maar misschien als de zender wat langer draait en ze verzinnen leuke orginele programma's en ze kopen ook niet overal alle televisiesterren weg dat het een leuke zender zou kunnen worden.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: is Talpa een aanwinst?

Ze hebben wel leuke dingetjes. Ik vind ze niet veel beter of slechter dan de andere Nederlandse commercielen. Maar echt super is dat niet. Ik kijk liever NL 1, 2, of 3. MTV (stukken beter dan TMF) of National Geographic Channel of Discovery.

Vind ik Talpa een aanwinst? Tja, het heeft voors en tegens. Momenteel zijn er werkelijk veel baggerprogramma's op alle commercielen, maar ik hoop dat de concurentiestrijd wat goeds te weeg brengt. Positief denken dus.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: is Talpa een aanwinst?

Er worden twee vragen door elkaar gehaald in de antwoorden:

1) De vraag is of Talpa een meerwaarde heeft.

2) De vraag die hierboven soms beantwoord wordt is of Talpa leuke programm's uitzendt.

Mijn antwoord op 1) is dat Talpa geen meerwaarde heeft. De reden word gegeven in mijn antwoord op vraag 2.

Antw 2) Talpa heeft wel een paar leuke programma's hoewel weer een persoonlijke smaak is. De programma's waar ze goede (lees: de minst slechte) kijkcijfers mee halen, waren daarvoor ook al op een ander net te zien. Het programma "De Slimste" is een leuke quiz bijvoorbeeld, maar deze is gewoon overgekocht van België.

BNN maakt tenminste programma's die ze zelf bedacht hebben: De Lama's, Spuiten en slikken, Neuken doe je zo, Waar kan ik je midden in de nacht voor wakker maken, Teringtubbies....

Behalve de Lama's zij dit allemaal programma's van een bedenkelijk niveau, maar wél origineel. Dat kan van Talpa nog niet gezegd worden.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: is Talpa een aanwinst?

Nu maak je puur een vergelijking met BNN. Maar wat denk je van programma's als nooderlicht, de wereld draait door, try before you die (ok, ook BNN), en noem zo maar op.

Bij de publieken krijg je tenminste even de kans om iets nieuws te probreren. Bij commercielen moet je meteen van de buis als het in het begin tegen valt. Dit is dan ook mede de reden dat de programma's van de publieken uiteindelijk beter en creatiever zijn.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: is Talpa een aanwinst?

Ik hoor niet veel goeds over Talpa , Ik moet zeggen dat ik niet veel recht van spreken heb want ik kan Talpa niet ontvangen maar moet we dat nog wel konden keek ik er weinig naar omdat ik de programma's simpel weg flauw vond. Ik vermoed dat Talpa (John de Mol kan ik beter zeggen) zich blind staarde op succes formules van andere programma's, want met alles geld dat een 2e (of meer) seisoen meestal slechter gaat met programma's als Big Brother , Expeditie Robinson enz. Het eerste seisoen waren het echt geweldige programma's met kijk cijfers waar Talpa nu alleen nog maar van kan dromen.

Verder heb je dan nog de sterren die bij Talpa werken , ik denk dat ook hier John de Mol zich te veel heeft gefocust op de beroemd heid van de sterren, stuk voor stuk grootheden, maar neem nou Jack Spijker man, de grote presentator van Kop Spijkers, geweldig programma, en wat doet Talpa? ze kopen hem op, en weg programma, nou daar zijn de trouwe kijkers van kopspijkers neit blij mee (en dat zijn er een hoop). Het idee is geweldig opgezet, en ik denk dat als ik het van te voren zijn plannen had gehoord ik niets zou kunnen opmerken, en alle vertrouwen zo krijgen , maar in de praktijk blijken kijkers anders te werken.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: is Talpa een aanwinst?

@Ger: BNN was ook maar een voorbeeldje natuurlijk, het punt blijft dat Talpa geen originele dingen uitzendt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: is Talpa een aanwinst?

De meest commerciële zenders zenden geen orginele programma's uit. Ik wil wel even opmerken dat in ieder geval 'wondere wereld' een interessant programma is. De filmpjes mogen dan welliswaar direct uit Duitsland zijn gekocht, het feit blijft dat het interessant is.

Dit programma zie ik dan ook in het verlengde van Mythbusters en Brainiac een heel goed idee (Ik weet dat de orginele serie 'wondere wereld' ouder is dan Mythbusters en Brainiac, het gaat om het idee)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: is Talpa een aanwinst?

@Ger: BNN was ook maar een voorbeeldje natuurlijk, het punt blijft dat Talpa geen originele dingen uitzendt.
Sorry, ik had niet goed gelezen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: is Talpa een aanwinst?

oke, Nu weet ik wat jullie van de orginaliteit vinden van Talpa, en daarmee wat jullie van de toegevoegde waarde vinden.

Maar wat vinden jullie nou van Talpa zelf? (en denk je van "ogh , ik heb geen mening waar hij ingeinterreseert zal zijn) dan zit je goed fout! ik heb alle meningen nodig, al is alleen maar om een indruk te krijgen bij een groter publiek. (het liefst voor vandaag 24:00) (jaja)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: is Talpa een aanwinst?

Hoezo wat vinden we van Talpa zelf?

Het is gewoon een TV zender waar je naar kan kijken of niet. Ik zie het verschil niet met SBS6, Net5 of andere commerciele omroepen. Het is denk ik vooral de frontman J. de Mol waarover mensen een mening hebben (ik vind het een commerciele klojo bij wie geld verdienen vóór alle (esthetische) normen en waarden komt).

Ik kan me ook voorstellen dat mensen een hekel hebben aan Talpa omdat deze het voetbal heeft "afgepakt".

Voor mij is het een TV zender waar ik af en toe naar kijk (ja ik beken, mea culpa :wink: )
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: is Talpa een aanwinst?

Wat betreft de toegevoegde waarde van Talpa: Ik kon het voorheen met 38 of zo zenders op de kabel al niet voor elkaar krijgen om een interessante TV-avond bij elkaar te zappen. Talpa als 39e of zo zender heeft in die ervaring geen meetbare verandering gebracht. Of zelfs een negatieve verandering, want vroeger gingen andere activiteiten nog wel eens aan de kant voor Kopspijkers.

Met twee nederlandse, belgische, engelse duitse en franse publieke zenders, aangevuld met een vijftal thematische zenders, lijkt het me dat alles wat voor wie dan ook interessant zou kunnen zijn wel gebracht moet kunnen worden. En dan nog zal mijn video geen overuren draaien om gelijktijdig uitgezonden voor mij leuke programma's op te nemen. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: is Talpa een aanwinst?

Met Talpa op zich is idd niets mis. Het is gewoon een van de velen. Niets meer of minder dan de rest. Ik kijk er niet vaker of minder vaak naar dan naar andere commerciele zenders. Geen toegevoegde waarde voor mij. Ik denk dat vooral de "luie" TV kijker (die het verstand op nul zet) veel naar de programma's als die van Talpa kijkt.

Het enige waarvoor ik met voorbedachte rade op Talpa afstem is voetbal. En dit brengen ze weliswaar anders dan de NOS, maar niet beter of slechter.

Over John de Mol: ook hij is niet anders dan de eigenaren van de andere commerciele groepen. Hij heeft het alleen zelf met zijn eigen geld binnen no-time uit de grond gestampt. Is dit zo erg? Ik denk het niet. Als iemand met zijn eigen geld een ander type bedrijf (laten we zeggen een garage) op wil zetten, dan mag hij toch ook ervaren monteurs ergens anders vandaan halen? Met alleen maar onervaren mensen begin je niets.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 254

Re: is Talpa een aanwinst?

Dus vinden jullie Talpa een aanwinst?

nope sorrie.

ben je blij dat er een nieuwe zender bij is?

nee ook niet.

of vinden jullie het onzin?

jah onzinnige zender.

en wat vinden jullie van de programma's?

tja ik kijk zelden op talpa, als ik terra incognita voorbij zie komen, denk ik al bij mezelf 'O jeetje'

Reageer