Springen naar inhoud

nanofiltratie: vraag over organisch materiaal in permeaat

• Log in om te kunnen reageren

bart_1133

bart_1133

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2014 - 16:14

Hallo,

Ik doe een thesis over membraanfiltraties. Deze is nu bijna afgewerkt en voltooid maar ik zit nog met 1 klein probleem.

Ik detecteer namelijk organisch materiaal (400 mg/l) in mijn permeaat van de nanofiltratie. (gedetecteerd met een TOC)

Nu vraag ik mij af wat dit kan zijn. M.a.w. welk organisch materiaal is klein genoeg om deze membranen te kunnen passeren.

Hierover vind ik zelf niet veel informatie.

Het gaat om een extract van aardappelschillen dat ook al door een micro en ultrafiltratie is geweest.

Mvg

Bart

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 mei 2014 - 19:41

Opmerking moderator :

Iemand die hier een handje kan toesteken?

"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 mei 2014 - 19:37

Ik denk dat dit gewoon betekent dat het membraan niet perfect is. Geen enkele organische stof is kleiner dan water. Er zijn membranen die niet zuiver op grootte filtreren (bijvoorbeeld anorganische membranen die speciaal CO2 doorlaten), maar ik neem aan dat zoiets hier niet speelt.

Ik vond met google een document waarin beschreven wordt dat COD in hun geval ook met nanofiltratie niet genoeg wordt gereduceerd, en een reverse-osmose stap nodig blijft.

Zie : http://mono.eik.bme....it-angol-of.doc

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures