Springen naar inhoud

Mangaan- en ijzeroxide-radicalen i.r.t. polyethyleencoating

• Log in om te kunnen reageren

Harko90

Harko90

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2014 - 11:08

Beste forummers,

Voor mijn afstudeerscriptie HBO Milieukunde ben ik aan het onderzoeken of de polyethyleencoating op een ondergrondse buisleiding aangetast kan worden door de aanwezigheid van Mn- en Fe-oxiden, zoals dit in een eerder onderzoek (bijlage) naar PE-folie bij een rozenkweker is aangetoond. De theorie zoals ik die gevonden heb is, dat er peroxideradicalen gevormd kunnen worden zodra Mn- en Fe-oxiden in aanraking komen met PE.

Nu loop ik eigenlijk vast in de stap van A) er zijn Mn- en Fe-oxiden aanwezig in de bodem, naar B) er worden radicalen gevormd met behulp van de PE.

Kan iemand mij uitleggen hoe de stap werkt van (zuivere) Mn-/Fe-oxiden (MnO3 en Fe2O3) naar de vorming van peroxideradicalen i.c.m. polyethyleen?

Doel van het onderzoek is om aan te kunnen geven welke gehalten in de bodem aantoonbaar schadelijk kunnen zijn voor kwaliteitsverlies van de coating en in welke tijd. 

Alvast vriendelijk bedankt!

Harko

Bijgevoegde Bestanden

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures