Springen naar inhoud

tweelingen

• Log in om te kunnen reageren

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2006 - 17:27

Ik weet niet zeker of dit bij bio hoort of bij sociologie of psychologie (indien foute plaats mogen de moderators het verzetten)
Ik vroeg mij af waarom een-eiige tweelingen niet hetzelfde karakter hebben. Ze zijn toch uit volledig hetzelfde onstaan, waarom zien ze er dan alleen maar hetzelfde uit en denken ze niet hetzelfde?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2006 - 17:29

Dat is dus een goed voorbeeld van het feit dat genen niet alles bepalen. Er zijn vele factoren die tijdens je ontwikkeling van invloed zijn op wie je uiteindelijk wordt. We zijn geen voorgeprogrammeerde robots.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2006 - 17:43

Nature and nurture vraagstuk.
Been there, done that.
De omgeving heeft ook zijn invloed.
Macrosociale factoren en ook interactie tussen moeder en kind zal verschillen naargelang het karakter.
(Bij een tweeling zal een moeder ongewild altijd een voorkeur vertonen voor één kindje: ze is responsiever en dus meer positieve uitkomsten)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2006 - 20:30

Maar sommige tweelingen doen toch alles te samen, dus dan zou hun ervaring hetzelfde zijn en zouden ze ook hetzelfde karakter moeten hebben.
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8303 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 januari 2006 - 20:40

Nee, de kleinste ervaring kan een grote invloed heben op een persoon. Dit effect is cummulatief en zal in de loop van de tijd een resulteren in een steeds groter verschil.
"Meep meep meep." Beaker

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2006 - 20:49

Dus eigenlijk is een ervaring een soort vlindereffect?
Als je iets meemaakt brengt dat onmiddellijk een ketting van reacties mee.
Our team needs you!

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8303 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 januari 2006 - 20:53

Ja inderdaad. Een vlinder die een tornade veroorzaakt lijkt me echter wel een beetje overtrokken.
"Meep meep meep." Beaker

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2006 - 20:55

Het was bedoeld als een soort metafoor, de vlinder stelt de reactie voor en de tornado stelt de ketting van reacties voor.
Maar om samen te vatten, het is dus onmogenlijk om twee mensen te vinden die echt volledig identiek zijn?
Our team needs you!

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8303 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 januari 2006 - 22:28

Genetisch kunnen mensen identiek zijn. In gedrag zal dit nooit kunnen. Ten eerste is 'gedrag' niet zo specifiek te meten als een genetische code. De combinatie van deze 2 (wat jij dus bedoeld) is dus helemaal uitgesloten.
"Meep meep meep." Beaker

Ge_

Ge_

• >25 berichten
  • 86 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 januari 2006 - 09:14

Het is onmogelijk om ter gelijkertijd op identiek de zelfde plek te zijn. Al zouden twee mensen identiek zijn, als ze zich op een verschillende plaats bevinden, worden ze doora ndere dingenbeinvloed en zullen niet het zelfde gaan denken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures