Chemicaliën/apparatuur voor microscopie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 247

Chemicali

Door omstandigheden verhuis ik binnenkort en ik heb geen plaats meer voor een uitgebreide stock chemicaliën voor microscopie/microscopische techniek.
 
Het betreft de basischemicaliën zoals alcoholen (ethanol, isopropanol, cellosolve...), intermedia zoals xyleen, basisstoffen voor de bereiding van fixatieven (azijnzuur, trichloorazijnzuur, formaldehyde...) en kleurstofoplossingen (aluinen, fosforwolfraamzuur, fosformolybdeenzuur...) kleurstofoplossingen en poedervormige kleurstoffen (May-Grünwald, hematoxylines, methylgroen en nog vanalles), paraffine enzovoort enzoverder..
Alle chemicaliën zijn van labkwaliteit ("PA", "voor microscopie/histologie"...). Het meeste is van Baker en Carl Roth, verpakkingen variëren van 1g tot 25kg/l.
 
Omdat ik toch iets van mijn aankoopprijs van weleer wil recupereren, vraag ik een bescheiden vergoeding.
 
De voorkeur gaat uit naar scholen, microscopieclubs enz, veeleer dan naar particulieren, maar particuliere verkoop kan ook, evenwel onder voorwaarden.
 
Daarnaast is er nog wat apparatuur beschikbaar, die weliswaar wellicht reparatie/onderhoud behoeft, maar mogelijk aantrekkelijk is voor bvb microscopieclubs met belangstelling voor verwerking van grote hoeveelheden stalen: 2 weefselprocessoren, een liniaire kleurautomaat, een inblokstation, een erg degelijke rotatimicrotoom enzovoort. Dit materieel mag weg tegen de schrootwaarde. Alles beter dan het in de container te gooien.
 
Als u interesse hebt, gelieve me via PM te contacteren.

Reageer