goed studie boek biochemie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

goed studie boek biochemie

Hallo iedereen,
 
Ik zoek een goed biochemie handboek voor de basis (en eventueel al meer gevorderd). Liefst in het nederlands.
Iemand een idee?
 
Een goede uitleg over bv. beta sheets, alpha helixen, (secondaire) structuren van proteïnen, ... zijn dingen die ik vooral zoek.
Via google kan ik wel veel bij elkaar puzzelen, maar een goed boek zou toch wel handig zijn.
Engelse boeken zijn vaak te moeilijk om door de terminologie te geraken.
 
Alvast bedankt.
 

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: goed studie boek biochemie

Hey flyfly,
 
Ik heb hier 'Biochemische werkwijzen' van Dhr. Braam liggen. Helemaal in het Nederlands en legt dingen simpel uit. Deze zou je van mij mogen hebben voor 5,- als je dat wil.

Groetjes

Berichten: 3

Re: goed studie boek biochemie

Callisto schreef: Hey flyfly,
 
Ik heb hier 'Biochemische werkwijzen' van Dhr. Braam liggen. Helemaal in het Nederlands en legt dingen simpel uit. Deze zou je van mij mogen hebben voor 5,- als je dat wil.

Groetjes
Derde druk?
 
Op het eerste zicht lijkt het me eerder een boek over "werkwijzen" (technieken) en niet zo zeer de fundamenten van de biochemie?

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: goed studie boek biochemie

Een goed Nederlands boek is denk ik lastig aangezien deze boeken toch vaak in het Engels zijn. De terminologie valt ook wel mee als zeg ik het zelf. Beste lijkt mij om toch een Engels boek te proberen dan heb je gelijk een goeie Engels basis (terminologie) waarop je verder kunt bouwen. Ik zelf vindt het boek Biochemistry van Campbell erg prettig (staan zeker de onderwerpen in die jij benoemt). Anders zou ik wikipedia pagina's proberen die zijn vaak ook wel goed. Boek gebruik ik op tijdens mijn opleiding (HBO).

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: goed studie boek biochemie

Ligt er een beetje aan welk niveau je zoekt, maar voor universiteitsniveau zou ik je Stryer willen aanraden.

Berichten: 83

Re: goed studie boek biochemie

DNA een blauwdruk is wel een prima boek voor de beginner denk ik

Berichten: 3

Re: goed studie boek biochemie

Jaffaa schreef: DNA een blauwdruk is wel een prima boek voor de beginner denk ik
Is niet echt wat ik zoek.

Dat boek is vooral een boek over DNA.

Reageer