Studiekeuze naar de derde graad

Reageer
Berichten: 5

Studiekeuze naar de derde graad

Goeie avond mensen...
 
Ik ben een student latijn wiskunde in het vierde jaar en ik twijfel of ik volgend jaar latijn-wiskunde 8 of wetenschappen-wiskunde 8
 
Ik zit namelijk met een belangrijke vraag:
 
Is er een groot verschil qua wetenchappen (bio, chemie en fysica) tussen die twee richtingen? Mijn huidige leerkracht fysica raadt me aan om latijn te blijven doen, omdat hij zegt dat het niveau daar veel hoger ligt... Ikzelf twijfel nog omdat de latijnse richting een uur minder bio, chemie en fysica heeft.
 
Ik doe heel graag wetenschappen en wiskunde en ik vraag me ook af of ik wel geschikt ben om 8 uur wiskunde te doen... (mijn laatste examen was 86%).
 
Alvast bedankt voor de hulp!!! Ik ben echt radeloos en wanhopig op dit moment! (MISSCHIEN IEMAND DIE EEN VAN DEZE RICHTINGEN HEEFT GEVOLGD?)
 
in onze school:
 
                          Latijn          Wetenschappen
 
Wiskunde            8                         8
Chemie               1                         2
Biologie               1                         2
Fysica                 2                         3

Berichten: 7

Re: Studiekeuze naar de derde graad

Ik zou zeggen: kijk wat je wilt, wil je erg graag iets met chemie, biologie of Fysica doen, volg wetenschappen. Als je dat juist minder interesseert zou ik voor Latijns kiezen.

Berichten: 5

Re: Studiekeuze naar de derde graad

Wel, ik denk dat ik aan de universiteit biomedische wetenschappen zal studeren, dus daar heb je je wetenschappen wel voor nodig. Maar ik wil gewoon de juiste en meest passende keuze maken zodat ik er later geen spijt van zal hebben...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Studiekeuze naar de derde graad

Opmerking moderator

Vanwege het onderwerp heb ik je onderwerp verplaats naar het subforum voor studiekeuze.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar