Springen naar inhoud

Ligger op 2 kolommen met tijdelijke onderstempeling

• Log in om te kunnen reageren

timvdsteen

timvdsteen

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 juni 2014 - 17:03

Nou moet ik een aantal vragen voor school invullen alleen ik weet er eigenlijk geen raad mee. (Waarschijnlijk door te weinig praktijk ervaring of inzicht in constructies) is hier iemand die hier toevallig wel ervaring mee heeft en mij hier in kan adviseren?

Opgave 2: Scenario A, ligger op 2 kolommen met tijdelijke onderstempeling

Als de stempels worden verwijderd zijn de woningscheidende wanden uitgehard en dermate star dat zij samen met de vloer van de verdieping als één constructief geheel zullen samenwerken.

Vraag a) Voordat de stempels worden verwijderd moet het metselwerk voldoende sterkte hebben bereikt om als één geheel te kunnen samenwerken met de verdiepingsvloer. Op welk principe berust deze noodzakelijke samenwerking?

Vraag b) Waarom is het verstandig om een rij stempels toe te passen en niet slecht één stempel in het midden

Vraag c) Als de stempels zijn verwijderd en de constructie zelf zijn eigen gewicht gaat dragen zullen er vrijwel zeker scheuren in het metselwerk ontstaan. Waar zal de eerste scheur ontstaan en in welke richting. De zwakste schakel in dit geheel zijn de voegen van het metselwerk.

Vraag a) Het mogelijke principe van samenwerking houdt in?

1. Het metselwerk fungeert als de drukboog, de verdiepingsvloer als trekband.
  2. Het metselwerk fungeert als ligger, die zowel het dak als de verdiepingsvloer draagt.
  3. Het metselwerk werkt samen met het dak als ligger met T-vormige doorsnede.
  4. Het metselwerk werkt samen met verdiepingsvloer en dak als verdiepingshoge ligger.

Vraag b) Beter een rij stempels dan één stempel omdat ……….?

1. Alle hierna volgende argumenten zijn waar.
  2. Als één zou wegvallen wordt de belasting herverdeeld over de rest.
  3. Bij verwijdering van de stempels buigt de bovenliggende constructie minder ver door.
  4. Belastingspreiding is gewenst voor de scheidingswand in de kelder.

Vraag c) Waar scheurt het metselwerk het eerst?

1. Het metselwerk scheurt in het midden vlak boven de vloer met een verticale scheur.
  2. Het metselwerk scheurt in het midden vlak boven de vloer met een horizontale scheur.
  3. Het metselwerk scheurt in het midden vlak onder het dak met een diagonale scheur.
  4. Het metselwerk scheurt in het midden vlak onder het dak met een verticale scheur.

Graag uw reactie hier op, zodat ik hier een beter inzicht in krijg.

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

boertje125

boertje125

• >100 berichten
  • 150 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2014 - 16:32

Dit schreeuwt om een plaatje

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures