Signaaldetectie d'prime

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Signaaldetectie d'prime

Voor een herkenningsscore in een experiment wil ik graag  een score berekenen waarmee ik rekening houdt met dat de ene persoon sneller durft te zeggen iets te herkennen dan een ander persoon. Zo kwam ik terecht bij signaaldetectie. 
 
Hiervoor bereken ik de d' (d prime) van iedere participant. Dit heb ik al gedaan. 
 
Voorbeeld (46 goede logo's te herkennen, 17 foute logo's):
Participant 1: 31 juist herkend (hits), 1 onjuist herkend (false alarm), 15 gemist, 16 correct rejection. Dit komt op een geschatte d' van 2,015. 
Participant 2: 20 juist herkend, 6 onjuist herkend, 26 gemist, 11 correct rejection. Dit komt op een geschatte d' van 0,213. 
 
Mijn vraag is dan: is d' dan een gecorrigeerde score of moet ik met de d' nog iets berekenen. Ofwel: kan ik de d' scores met elkaar vergelijken om verschillen tussen groepen te vinden OF moet ik bijvoorbeeld mijn 31 juist herkende antwoorden vermenigvuldigen met 2,015 en mijn 20 juist herkende antwoorden vermenigvuldigen met 0,213? 
 
Bij voorbaat dank.
 
P.S. Ik heb dit gebruikt als basis: http://www.linguistics.ucla.edu/faciliti/facilities/statistics/dprime.htm

Reageer