Springen naar inhoud

Opwarmen water in buis door wrijving

• Log in om te kunnen reageren

blaatschaapje

blaatschaapje

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 juni 2014 - 22:38

Hoi,

Ik had eerder al een vraag gesteld in huiswerk, maar na de topics daar doorgebladerd te hebben dacht ik dat het topic hier meer kans van slagen zou hebben. Bovendien heb ik inmiddels al een oplossing maar ik geloof dat hij niet klopt.

vraag ftech.jpg

Het betreft vraag D. Bepaal de temperatuurtoename na het doorlopen van de leiding. 

Ik dacht de stroomsnelheid te bepalen aan het begin van de buis en aan het einde van de buis. Om vervolgens met de (uitgebreide) Wet van Bernouille de energieverliezen te bepalen. Ik kreeg de TeX code hier niet goed dus heb ik er ook maar een plaatje van gemaakt. De eenheden zijn weggevallen. Belangrijk is dat E* in J/kg is!

formule.gif

Ik heb geprobeerd vergelijkbare sommen op internet te vinden om te kijken of mijn antwoord in de buurt komt. Maar helaas heb ik niks kunnen vinden. Zou iemand willen kijken of ik op de goede richting zit en zo niet mij een paar tips kunnen geven over wat ik beter kan doen? (Ik snap dat de temperatuurtoename zeer gering zal zijn, maar ik vindt 0,008 graden wel erg weinig.

Alvast bedankt,

Tim

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures