Springen naar inhoud

thermochemische vergelijking

• Log in om te kunnen reageren

mcfaker123

mcfaker123

• >1k berichten
  • 1135 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juni 2014 - 14:38

Hallo,

Ik heb de volgende vgn gevonden (in zwart):

eb4566d9e1.png

Aangeziende waarde -2,5 kJ/mol niet op dezelfde hoogte en een stuk verder verwijderd staat van de evenwichtsvergelijking, neem ik aan dat het de enthalpieverandering voorstelt en niet hetzelfde is als in het blauw is aangeduid. Ben ik correct?

Ze hebben er geen enthalpieveranderingteken (detlaH) bijgezet, maar ze hebben de waarde niet eens op dezelfde "lijnhoogte " als de reactievergelijking gezet!

Bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 juni 2014 - 15:09

er zou in principe moeten worden bijgezet dat het Delta H, Delta G of weet ik wat is.

Maar eigenlijk heb ik geen flauw idee wat je bedoelt omdat ik de context niet ken. Wie zijn "ze"? Een boek, een docent, een medestudent, jouw eigen nota's, Dikke Herman van om de hoek?

This is weird as hell. I approve.

mcfaker123

mcfaker123

• >1k berichten
  • 1135 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juni 2014 - 15:19

er werd gevraagd wanneer het chemisch evenwicht verschuift als we de T verhogen. Dan neem ik aan dat het de enthalpieverandering voorstelt. Ze hebben dat er niet eens bijgezet, maar ik leid dat zelf af uit het feit dat de getalwaarde niet op dezelfde "lijnhoogte" staat als de reactievergelijking zelf. Ook staat de getalwaarde niet meteen achter de reactievgln, maar een redelijke afstand daarvan. Ik heb het zelf (in zwart) wat te dicht getekend, het stond ongeveer 2 tot 3 maal zover (van de reactievergelijking).

Veranderd door mcfaker123, 28 juni 2014 - 15:20

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 juni 2014 - 15:49

typografie gaat echt geen verschil maken. Ik bedoel, waarop zou het anders kunnen slaan als het verder of dichter staat?

This is weird as hell. I approve.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 juni 2014 - 18:11

Mcfaker moet dit gewoon aan "ze" zelf vragen. Of een duidelijke scan van het geheel plaatsen.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

mcfaker123

mcfaker123

• >1k berichten
  • 1135 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juni 2014 - 20:51

typografie gaat echt geen verschil maken. Ik bedoel, waarop zou het anders kunnen slaan als het verder of dichter staat?

Geen idee, in elk geval het staat niet op de lijnhoogte van de vergelijking zelf!

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures