Springen naar inhoud

Berekening trekkracht van hydraulische lier

• Log in om te kunnen reageren

Geert1

Geert1

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 juni 2014 - 22:42

Hallo,
zou iemand me een formule kunnen geven om de trekkracht van een hydraulisch aangedreven kabellier als ik volgende gegevens weet: toerental hydromotor:50tr/min, koppel geleverd:70kNm, doorsnede trommel:50cm. Kan ik op basis van deze gegevens verder, of zijn er nog factoren om rekening mee te houden?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44893 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 juni 2014 - 22:48

koppel geleverd:70kNm, doorsnede trommel:50cm. 

moment = kracht x arm

70000 = trekkracht in newton X 0,25

da's een serieuze lier.  :shock:

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Geert1

Geert1

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 juni 2014 - 23:15

Klopt, hij is redelijk indrukwekkend. Nu is't nog maar de vraag of we met het nodige hydraulische vermogen voor de dag kunnen komen. Een voorlopige berekening kwam uit op een benodigd debiet van 800ltr./ min. bij 250 bar. Hopelijk kunnen we dat debiet laten zakken naar 150, aangezien snelheid voor on niet cruciaal is, we willen hem gebruiken voor berging van voertuigen. Dit hoop ik morgen te vernemen van onze leverancier hydraulica. In ieder geval bedankt voor de hulp!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures