Springen naar inhoud

werken met cyclohexanon

• Log in om te kunnen reageren

Karin De Vries

Karin De Vries

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 juli 2014 - 18:42

goedendag, 

Ik werk nu al weer ruim 1 jaar regelmatig, soms maanden achter elkaar met cyclohexanon. Bij ons wordt dit gebruikt om verbindingen te maken met slangen e.d. De cyclo zit in een apparaat die de lijm rondpompt en zo gebruikt kan worden om de verbindingen te maken. Er zit een luchtafzuiging aangesloten op de lijmpot. Deze werkt echter niet voldoende...mijn collega's en ik ademen dus best wel de lucht die van de cyclo afkomt in. We dragen wel mondkapjes (papieren). Nu is mijn vraag...hoe schadelijk is dit inademen voor de gezondheid op lange termijn. Ik en een andere collega die hier (heel) veel mee werken klagen de laatste tijd over duizelingen.....

Wij maken ons best zorgen over het regelmatige gebruik van dit uiterst schadelijke spulletje....

Hopelijk heeft iemand antwoord voor ons...zodat we hier misschien iets mee kunnen doen.

Met vriendelijke groet....

Karin

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Chemopractor

Chemopractor

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 juli 2014 - 19:40

Hallo Karin,

Je geeft aan dat je klachten ondervindt. Dit is op zich een goede reden om direct actie te ondernemen ten aanzien van de afzuiging van de dampen. Papieren mondkapjes werken niet (lees 0%); wil je echt iets tegenhouden, dan moet je een P3-masker gebruiken. 

Heb je al gekeken of er geen alternatief is voor cyclohexanon (bijvoorbeeld aceton)?

Geef het probleem in ieder geval snel aan bij je werkgever, want deze is mede verantwoordelijk voor jouw veiligheid op de werkvloer en zal bij moeten dragen aan een verantwoorde en veilige werkomgeving. Op een ziekteverzuim zit per slot van rekening niemand te wachten.

Succes!!!

druipertje

druipertje