Springen naar inhoud

Hennep kan kanker genezen?

• Log in om te kunnen reageren

Soeplepel

Soeplepel

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2014 - 02:52

Voordat ik een lijst aan wetenschappelijke onderzoeken hier ga publiceren.. Besef ik mij dat deze topic een hoop nieuwe vragen en antwoorden zal geven. Hennep.. De ; oh zo gevaarlijke drug'.. Nu opeens een medicijn voor vele aandoeningen, dit lijkt het onmogelijke! Hoe denken jullie hier over?

De meeste wetenschappers hebben een blok voor de kop en refereren bij het woordje 'hennep' direct naar drugs, terwijl ze zelf de koffie niet kunnen laten staan. Dat is eenmaal een feit, want ook ik, moest me even inlezen in de categorie waar ik me altijd van geweerd heb.

CBD (cannabidiol) heeft kanker genezen in vele gevallen, dit volgens diverse interviews met voormalige kankerpatiënten en doctoren.

Zie onderstaande video;s van vooraanstaande artsen:

Dr. William Courtney verklaard een kind te hebben genezen van een hersentumor.

Hoe en Waarom werken bepaalde stoffen in cannabis tegen kanker? wetenschappers verklaren het:

In America is cannabis in vele staten nu legaal verkrijgbaar.. Dr, S. Gupta vertelt in interview met CNN dat hij zo verkeerd zat door het vooroordeel van Cannabis:

Lijst met officiële wetenschappelijke documentatie:

http://www.phytolie....derzoek/kanker/

Veranderd door Soeplepel, 07 juli 2014 - 03:04

You need people like me, so you can point your fkin' finger, and say.. That's the bad guy!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 juli 2014 - 05:38

Heb je zelf de wetenschappelijke artikelen gelezen waar je naar refereert? Om van een plant te zeggen dat hij kanker geneest is iets meer nodig dan een paar anecdotes, een phase I clinical trial waarbij 1 van de stoffen uit die plant wordt ingespoten in een tumor, en aangetoonde celdeling-remmende activiteit in een petrischaaltje.

Soeplepel

Soeplepel

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2014 - 05:52

Heb je zelf de wetenschappelijke artikelen gelezen waar je naar refereert? Om van een plant te zeggen dat hij kanker geneest is iets meer nodig dan een paar anecdotes, een phase I clinical trial waarbij 1 van de stoffen uit die plant wordt ingespoten in een tumor, en aangetoonde celdeling-remmende activiteit in een petrischaaltje.

En veel verder dan dat.. Beetje jammer dat je onze contact gegevens verwijderd.

You need people like me, so you can point your fkin' finger, and say.. That's the bad guy!

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juli 2014 - 08:05

Beetje jammer dat je maar wat roeptoetert zonder kennis van zaken. Er zijn honderden, zelfs vele duizenden stoffen met cytotoxische eiegenschappen. THC is daar één van. Dat een lichaamsvreemde stof een veelheid aan effecten heeft, van bewustzijnsveranderend, tot pijnstillend en celdodend, is niet zo bijzonder.

Wat op zich nog wel een interessante maatschappelijie casus zou zijn is wanneer THC na alle fases van klinisch onderzoek doorlopen te hebben overeind blijft als nuttig medicijn.

Voor verreweg de meeste van die stoffen die in screening naar boven komen blijft het namelijk bij screening: intessant dat ze werken, maar niet bijzonder goed en niet (veel) beter, dus niet de moeite waard. Bij mijn weten heeft THC dezelfde status.

Vooralsnog niets buitengewoons dus.

Wie graag een joint wil roken moet dat vooral doen, maar moet zichzelf niet wijsmaken dat er allerlei belangrijke positieve eigenschappen zitten aan het product dat hij of zij consumeert.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Soeplepel

Soeplepel

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2014 - 08:24

@Marko : Je loopt nu naast je voeten... THC is niet ter sprake , CBD (Cannabidiol) is de stof waar de het over hebben. Dit is een niet-psychoactieve stof in cannabis. Welke zelfs aan kinderen kan worden voorgeschreven ipv ritalin! Van het roken van cannabis wordt niemand beter. Dan heb je het over de psychosomatische stof. Daar wordt je 'high' van.

Jij bent die ene schaap die de kudde volgt..

Heb je de video's bekeken ? 

Even ter informatie, Het lichaam beschikt over een endo cannabinoidensysteem. Deze draag je vanaf je geboorte bij je.

Kan je me meer vertellen over het cannabinoidensysteem? CB1 en CB2 receptoren ?

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juli 2014 - 09:10

@Marko : Je loopt nu naast je voeten... THC is niet ter sprake , CBD (Cannabidiol) is de stof waar de het over hebben. Dit is een niet-psychoactieve stof in cannabis.

Cannabidiol is een oxidatieproduct van THC en niet zoveel verschillend. Het punt

Dat een lichaamsvreemde stof een veelheid aan effecten heeft, van bewustzijnsveranderend, tot pijnstillend en celdodend, is niet zo bijzonder

blijft.

Jij bent die ene schaap die de kudde volgt..

Maar ik laat het blaten graag aan anderen over. 

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juli 2014 - 14:13

Er zijn honderden, zelfs vele duizenden stoffen met cytotoxische eiegenschappen. THC is daar één van. Dat een lichaamsvreemde stof een veelheid aan effecten heeft, van bewustzijnsveranderend, tot pijnstillend en celdodend, is niet zo bijzonder.

Eindelijk een gelegenheid om deze mooie van stal te halen:

cells.png

This is weird as hell. I approve.

Soeplepel

Soeplepel

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2014 - 01:55

Beetje jammer dat je maar wat roeptoetert zonder kennis van zaken. Er zijn honderden, zelfs vele duizenden stoffen met cytotoxische eiegenschappen. THC is daar één van. Dat een lichaamsvreemde stof een veelheid aan effecten heeft, van bewustzijnsveranderend, tot pijnstillend en celdodend, is niet zo bijzonder.

Wat op zich nog wel een interessante maatschappelijie casus zou zijn is wanneer THC na alle fases van klinisch onderzoek doorlopen te hebben overeind blijft als nuttig medicijn.

Lichaamsvreemde stof? Vandaar dat we allen beschikken over een endo-cannabinoiden systeem..phyto-cannabinoiden zijn in staat de blood-brain-barriere te passeren, waarom denk je?

Vandaar dat de overheid Cannabis verstrekt.. Zomaar volgens jou, zonder klinisch onderzoek aan ZIEKE patiënten..  

Want dat doen ze voor de grap, zonder enige medicinale toepassing. Ze ontwikkelen hoge CBD strains.. Ook zomaar, zonder onderzoek.. 

Komop zeg.. Ga jezelf eens even verdiepen.. Ik kan me best voorstellen dat je denkt van goh, dit is het onmogelijke, maar dit is geen vitamine preperaat oid. Het is een plant, die iedereen kan kweken, niemand heeft daar financieel gezien voordeel bij. 

Een plant kan echter niet worden gepatenteerd, vandaar wellicht geen interesse vanuit de pharma. Want geen patent = geen geld, dus geen interesse in onderzoek en / of productie van geneesmiddelen.

Ref: http://www.cannabisbureau.nl/

Eindelijk een gelegenheid om deze mooie van stal te halen:

......

Als je niets nuttigs te vertellen hebt verzoek ik je om niets te posten.

Veranderd door Soeplepel, 09 juli 2014 - 01:59

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 juli 2014 - 08:15

Als je niets nuttigs te vertellen hebt verzoek ik je om niets te posten.

OK. We wachten op de wetenschappelijke artikels waar Cannabidiol als medicijn voor kanker wordt aangewezen.

Ik kan je er al eentje in de omgekeerde richting meegeven voor THC, komt uit een pilot phase I trial in 2006:

The present study clearly supports

that THC does not facilitate tumour growth nor decreases patient
survival, at least in our cohort of brain tumour patients expressing
cannabinoid receptors

http://www.nature.co...df/6603236a.pdf

Bij mijn weten is het nog steeds de enige phase I trial voor één van de cannabinoïden en is geen enkele stof verder geraakt. Maar je mag mij altijd ongelijk geven door hier een bron te geven voor een wetenschappelijk artikel dat ik gemist heb.

What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juli 2014 - 08:15

Lichaamsvreemde stof? Vandaar dat we allen beschikken over een endo-cannabinoiden systeem..phyto-cannabinoiden zijn in staat de blood-brain-barriere te passeren, waarom denk je?

Omdat het lipofiele verbindingen zijn.

Vandaar dat de overheid Cannabis verstrekt.. Zomaar volgens jou, zonder klinisch onderzoek aan ZIEKE patiënten..

Want dat doen ze voor de grap, zonder enige medicinale toepassing. Ze ontwikkelen hoge CBD strains.. Ook zomaar, zonder onderzoek..

Laat je stromannen achterwege. Bovenstaande zeg ik nergens. Ik wijs je erop dat je de resultaten die je noemt niet moet overdrijven.

Komop zeg.. Ga jezelf eens even verdiepen.. Ik kan me best voorstellen dat je denkt van goh, dit is het onmogelijke, maar dit is geen vitamine preperaat oid. Het is een plant, die iedereen kan kweken, niemand heeft daar financieel gezien voordeel bij.

Wat je je kunt voorstellen bij wat ik denk is niet zo belangrijk. Vanuit mijn functie houd ik de wetenschappelijke literatuur bij, en lees daarom wat meer dan propagandapraatjes over hennepproducten.

Een plant kan echter niet worden gepatenteerd, vandaar wellicht geen interesse vanuit de pharma. Want geen patent = geen geld, dus geen interesse in onderzoek en / of productie van geneesmiddelen.

Een plant niet, maar dat is voor een medicijn dan weer niet zo'n probleem. Anders hadden we bijvoorbeeld ook nooit kennisgemaakt met paclitaxel.

Als je niets nuttigs te vertellen hebt verzoek ik je om niets te posten

Bekijk het plaatje nog maar eens een paar keer. Het is de harde waarheid: positieve resultaten uit phase 1 trials en daarvoor betekenen in de praktijk vrijwel niets. Zelfs de success rate na positieve phase 2 trials is teleurstellend laag.

Wetenschappelijk gezien is er niets buitengewoons aan de resultaten die je noemt. Ze zijn verkregen voor, zoals ik aangaf, duizenden stoffen, en het overgrote deel van die stoffen heeft de status van medicijn nooit bereikt. Laten we de discussie voortzetten op het moment dat het wel die richting in gaat.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 juli 2014 - 14:08

Zoutzuur kan ook kankercellen vernietigen, en niet eens een lichaamsvreemde stof. Toch zou je het niet lang op prijs stellen als ik je in een ruimte laat hangen met 1 atm (absoluut) zoutzuurgas. Succes gegarandeerd dat de kankercellen dood zijn, dat wel.

Soeplepel

Soeplepel

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juli 2014 - 00:24

Omdat het lipofiele verbindingen zijn.

Laat je stromannen achterwege. Bovenstaande zeg ik nergens. Ik wijs je erop dat je de resultaten die je noemt niet moet overdrijven.

Wat je je kunt voorstellen bij wat ik denk is niet zo belangrijk. Vanuit mijn functie houd ik de wetenschappelijke literatuur bij, en lees daarom wat meer dan propagandapraatjes over hennepproducten.

Een plant niet, maar dat is voor een medicijn dan weer niet zo'n probleem. Anders hadden we bijvoorbeeld ook nooit kennisgemaakt met paclitaxel.

Bekijk het plaatje nog maar eens een paar keer. Het is de harde waarheid: positieve resultaten uit phase 1 trials en daarvoor betekenen in de praktijk vrijwel niets. Zelfs de success rate na positieve phase 2 trials is teleurstellend laag.

Wetenschappelijk gezien is er niets buitengewoons aan de resultaten die je noemt. Ze zijn verkregen voor, zoals ik aangaf, duizenden stoffen, en het overgrote deel van die stoffen heeft de status van medicijn nooit bereikt. Laten we de discussie voortzetten op het moment dat het wel die richting in gaat.

Zie : http://scholar.googl...dt=0,5&as_vis=1

Natuurlijk zijn er meerdere medicijnen, het probleem is dat wiet een drug is, daarom is het voor onderzoekers vrijwel onmogelijk om onderzoek te doen.

Wat je eerder zij , een papaverplant in je achtertuin mag gewoon, niemand die daar tegen optreedt. Maar een hennepplant.. Ohjee...

Veranderd door Soeplepel, 10 juli 2014 - 00:25

Soeplepel

Soeplepel

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juli 2014 - 00:49

Zoutzuur kan ook kankercellen vernietigen, en niet eens een lichaamsvreemde stof. Toch zou je het niet lang op prijs stellen als ik je in een ruimte laat hangen met 1 atm (absoluut) zoutzuurgas. Succes gegarandeerd dat de kankercellen dood zijn, dat wel.

Bijdehandje.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 juli 2014 - 09:36

Dat is het probleem net.

Ik zie geen enkele studie die zegt dat het een geschikt medicijn is. Als ik de eerste neem, vind ik bijvoorbeeld de conclusie:

We found no differences between the three groups over 6 weeks of treatment for the primary end points of appetite and QOL, for cannabinoid-related toxicity, or for secondary end points such as mood or nausea.

Dus zelfs tegen misselijkheid is het niet beter dan placebo.

http://jco.ascopubs....24/21/3394.full

What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Soeplepel

Soeplepel

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2014 - 00:31

Grappig.. het CIBG stelt Cannabis voor te schrijven aan kankerpatiënten die een chemokuur hebben ondergaan om misselijkheid tegen te gaan.

http://www.cannabisbureau.nl/

Verder stelt zij in  haar brochure dat cannabis meerdere symptomen van de chemo tegengaat en o.a. het immuunsysteem en de eetlust, en slaap bevordert wat van levensbelang is voor kankerpatiënten die een dergelijke zware behandeling hebben ondergaan.

Of bent u van mening dat de rijksoverheid voor de grap cannabis aan patiënten verstrekt en hoge CBD strains kweekt welke geen enkele werking heeft? Hebben we het hier dan over een miljoenenverspilling ?

De overheid stelt:

Welke aandoeningen? 

Er zijn voldoende wetenschappelijke gegevens beschikbaar die aantonen dat 
cannabis werkt bij:

pijn, spierkrampen en spiertrekkingen bij MS of ruggenmergschade
misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij kanker en aids
misselijkheid en braken als gevolg van medicatie of bestraling bij kanker, 
hepatitis C­ of hiv­infectie en aids
chronische pijn (voornamelijk als de oorzaak in het zenuwstelsel zit bijvoorbeeld 
door beschadiging van een zenuwbaan, fantoompijn, aangezichtspijn of 
chronische pijn die blijft bestaan na het genezen van gordelroos)
syndroom van Gilles de la Tourette
therapieresistent glaucoom
Daarnaast komen er steeds meer gegevens en positieve berichten van patiënten en 
artsen beschikbaar over de werkzaamheid van cannabis bij andere aandoeningen. 

Alleen zijn daarvan de wetenschappelijke bewijzen nog onvoldoende. Voorbeelden 
hiervan zijn de ziekte van Crohn, colitis ulcerosa, epilepsie, jeuk, migraine, reuma, 
reumatoïde artritis, ADHD en hersentrauma (zie ook www.cannabis­med.org).

Veranderd door Soeplepel, 12 juli 2014 - 00:43

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures