Spiraal

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Spiraal

Een spiraal heeft geen eindpunt. Hoe verder je op de spiraal inzoomt, het blijft een spiraal, maar betekent dit ook dat de lengte van een spiraal (eentje die een niet oneindige straal heeft) oneindig is?
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Spiraal

Dat hangt er vanaf hoe de spiraal er precies uitziet. sommige spiralen zullen oneindig lang zijn, anderen zullen een eindige lengte hebben.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Re: Spiraal

Je kan niet altijd blijven inzoomen op een spiraal. Hangt af van het type. Zie bijvoorbeeld de Archimedes-spiraal.
Zie hier een spiraal met oneindig veel wentelingen, maar toch een eindige lengte.
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Re: Spiraal

Da's duidelijk Flisk! Ik heb nog één vraag die hier eigenlijk niet thuis hoort. Hoe maak je een link naar bijvoorbeeld wikipedia (of naar wat voor site dan ook) zoals die in jouw laatste post: "Zie hier"" in het blauw. Ik ken alleen de manier om op het link icoontje te klikken en vervolgens in blauw het hele adres van die site tevoorschijn te laten komen. Bij voorbaat bedankt!
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Reageer