Donkere materie geen gevolg van een paralelle dimensie

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Donkere materie geen gevolg van een paralelle dimensie

Er is een theorie die verklaart dat donkere materie niet het gevolg is van de gravitatie die als enige "kracht: vanuit een heel dicht bij ons gelegen parallel universum en dus de gravitatie in ons universum groter doet worden, en omgekeerd Natuurlijk ook. 
Nu is heeft bij toeval een experiment kunnen plaatsvinden dat dit mechanisme uitsluit (dat wil ,zeggen, dat is mijn interpretatie van dat experiment.
Er is waargenomen dat twee grote sterrenhopen met grote snelheid op elkaar botsten. De normale materie vormde een centrale "klont" materie, zoals dat altijd het geval is tussen twee botsende hopen materie: de kinetische energie van de twee van de twee hopen wordt omgezet in hitte.
Vreemd genoeg bleken er aan weerszijden van de zichtbare bol twee niet zichtbare vormen van materie te bevinden, ontdekt door middel van vervormingen van de posities van sterren; vóór de botsing gaven die een ander plaatje te zien dan na de botsing.
Je kunt dus stellen dat de donkere materie en de normale materie van elkaar werden gescheiden in een centrale bol normale materie met snelheid nul (relatief) en twee bollen aan weerskanten daarvan met dezelfde snelheid t.o.v. elkaar als de twee oorspronkelijke bollen. 
Het moge duidelijk zijn dat deze configuratie van normale en donkere materie niet had kunnen ontstaan als de donkere materie een gevolg was geweest van de invloed van de gravitatie afkomstig van de parallelle bol. :lol:
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Reageer