Springen naar inhoud

Puntsbelasting en draagkracht

• Log in om te kunnen reageren

Jawad Ahdour

Jawad Ahdour

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 augustus 2014 - 15:35

Hallo Leden,

Ik ben ten einde raad. Daarom hoop ik via deze weg een oplossing te vinden. 

Hier onder vinden jullie een foto van mijn garage.

In mijn garage heb ik een schaarlift. De bedoeling is om auto's in de kelder te brengen via de garage.

Ik wil van deze lift gebruik maken om de auto bovenaan te laten "hangen" zodat ik onder de auto kan werken door de lift te gebruiken als een beweegbare vloer.

Ik heb aan alles gedacht en ben op het idee gekomen wat ik vervolgens nu ga uitleggen.

Dit blijkt de "meest veiligste en handigste oplossing te zijn.

[attachment=16553:tekening.png]

Op de foto zie je puntje 1 in het rood dat is een betonbalk van 18 centimeter hoog en 12 centimeter breedte gewapende beton rondom de lift (op de bestaande betonnenvloer).

Daarin zie je puntje 2 in het blauw een U profiel(rail) die zal meegegoten worden in het beton.

De breedte van de U profiel zal afhangen van de breedte van de wielen(zal ik zo dadelijk vertellen).

Puntje 3 gestippeld in het groen zijn de poutrellen(metalen balken die de wagen moeten dragen.

Gemiddelde wagen van ongeveer 2000kg verdeeld over 2 balken dus elke balk moet 1000kg kunnen dragen.

Links en rechts komen de wielen zodat ik de balken/poutrellen kan verplaatsen indien ik deze niet meer nodig heb.

Nu komen de vragen:

Is mijn theorie mogelijk?

Subvragen: hoe dik moet mijn balk zijn om een wagen te kunnen dragen(ongeveer 2000kg) er bestaan IPE HE balken mij maakt het niet uit zolang ze maar zo "klein" mogelijk zijn. liefst max hoogte 10cm.

Ik heb wielen gevonden van 500kg draagkracht is deze voldoende?

Op elke balk komen er op 2 punten een drukkracht van 500kg(van de wagen).

Deze wielen zullen wrrs op hun buurt op de beton drukken( kan de beton dit aan)?

Opstellingen van de beton is 13cm holle welfsel(predalco) 8 cm gewapende beton netten van 10mm2. en daarop een gegoten balk van 18cm hoog en 12cm breedte met een stuk net in van 8mm2(puntje 1 in het rood).

hebben jullie nog info nodig om uitsluitsel te kunnen geven?

ik hoop op een positief antwoord.

Veranderd door Jawad Ahdour, 04 augustus 2014 - 15:37

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures