Springen naar inhoud

Brugcursus

• Log in om te kunnen reageren

touf

touf

• >100 berichten
  • 112 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 augustus 2014 - 00:26

Beste, 

Ik heb een vraagje,

Ik ga dit schooljaar aan de KUL leuven studeren ( burgerlijk ingenieur ).

Vanaf 8 september tot en met 12 september wordt er een brugcursus (wiskunde) gegeven. 

Ik zou graag de cursus volgen maar ik kan niet door mijn werk.

Kan er iemand me zeggen of dat je iets bijleer en of dat het nodig is.

En heeft er iemand zo een cursus liggen?

mvg 

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8964 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 augustus 2014 - 12:28

Gezien de eerdere vragen die je op dit forum plaatste denk ik dat je in zo'n cursus heel veel zou bijleren en dat zo'n cursus heel erg nodig is.

Als je serieus aan de slag wil met deze moeilijke studie zul je niet moeten beginnen met essentiële zaken overslaan, en zul je dus je werk daarvoor maar even op het tweede plan moeten zetten.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 augustus 2014 - 18:35

Gezien de eerdere vragen die je op dit forum plaatste denk ik dat je in zo'n cursus heel veel zou bijleren en dat zo'n cursus heel erg nodig is.

Als je serieus aan de slag wil met deze moeilijke studie zul je niet moeten beginnen met essentiële zaken overslaan, en zul je dus je werk daarvoor maar even op het tweede plan moeten zetten.

Ik deel deze mening.

Je kan bijvoorbeeld eens proberen met de oriënterende tests van de verschillende universiteiten te maken voor burgerlijk ingenieur (die kan je vinden op hun website). Als dat allemaal vlot op zelfstandige basis gaat, heb je hem misschien niet volledig nodig, maar de vragen die je eerder stelde suggereren dat je toch veel baat zou hebben aan deze inleidende cursus.

"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

touf

touf

• >100 berichten
  • 112 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2014 - 14:57

danku wel voor de reacties.

heeft er iemand ongeveer zo een cursus? dat is om me voor te berieden.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 augustus 2014 - 13:13

Ik heb een brugcursus, maar in boekvorm, dus daar heb je niets aan.

Je luistert naar mijn mening toch niet al te best.

1) we raden je allemaal aan om die cursus toch maar te volgen. Daar wordt de stof uitgelegd, en je vragen hebben aangetoond dat je het nodig hebt. Je wil een opleiding van 5 jaar volgen, en die twee weken brugcursus is je teveel.

2) je reageert niet op mijn opmerking over de tests. Heb je ze gemaakt? Lukken die?

"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5456 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 09 augustus 2014 - 14:19

die brugcursus vind je op de site van KU Leuven.

in de vorm van een pdf document.

touf

touf

• >100 berichten
  • 112 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2014 - 22:43

Ik heb een brugcursus, maar in boekvorm, dus daar heb je niets aan.

Je luistert naar mijn mening toch niet al te best.

1) we raden je allemaal aan om die cursus toch maar te volgen. Daar wordt de stof uitgelegd, en je vragen hebben aangetoond dat je het nodig hebt. Je wil een opleiding van 5 jaar volgen, en die twee weken brugcursus is je teveel.

2) je reageert niet op mijn opmerking over de tests. Heb je ze gemaakt? Lukken die?

ik heb nog geen test gedaan 

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2014 - 13:29

Zie voor een overzicht van de te behandelen onderwerpen http://arch.kuleuven...rsus-1415-2.pdf

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures