Springen naar inhoud

Artikel gezocht op Taylor & Francis online

• Log in om te kunnen reageren

mtorC1

mtorC1

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2014 - 10:00

Beste leden,

Ik vind het vervelend om gelijk om een gunst te vragen zonder ooit aan het forum te hebben bijgedragen, maar ik zou graag de hulp kunnen gebruiken van een student/onderzoeker met toegang heeft tot een artikel op Taylor & Francis Online. Ik zou de fulltext namelijk goed kunnen gebruiken voor mijn werk.

http://www.ncbi.nlm....pubmed/25080121

Veel dank!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 augustus 2014 - 12:41

Die hulp is niet nodig. Een kopie van het betreffende artikel is gewoon bij de uitgever te bestellen.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

mtorC1

mtorC1

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2014 - 23:16

Die hulp is niet nodig. Een kopie van het betreffende artikel is gewoon bij de uitgever te bestellen.

Zoals aangegeven gaat dit om een website waarvan je universiteit lid moet zijn wil je toegang krijgen. De mijne is dit helaas niet, maar geloof wel dat er een paar andere Nederlandse uni's zijn die lid zijn.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 augustus 2014 - 13:32

Ik snap dat je het liever gratis hebt, maar je vraagt een student toch ook niet om voor jou een brood bij de supermarkt mee te nemen.

Daarom had ik het ook over bestellen. Dat kan iedereen. Voor mensen die geen abonnement hebben kost het artikel 34 euro.

Tussen Nederlandse universiteitsbibliotheken en die van een aantal hogescholen bestaat overigens een samenwerkingsverband, het IBL (inter-bibliothecair leenverkeer). Je kunt bij je eigen bibliotheek aanvragen of ze het bij een andere bibliotheek kunnen bestellen. Dat duurt normaal een dag of 2.

QuarkSV

QuarkSV

• >250 berichten
  • 723 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2014 - 16:21

Is er een probleem als er hier iemand zou kunnen helpen door dat artikel door te sturen naar die persoon?

Ik snap dat je het liever gratis hebt, maar je vraagt een student toch ook niet om voor jou een brood bij de supermarkt mee te nemen.

:?:

Veranderd door QuarkSV, 26 augustus 2014 - 16:21

Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...

Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

mtorC1

mtorC1

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2014 - 16:26

Sommige van die websites bieden inderdaad dat IBL aan, maar Taylor & Francis geloof ik niet. Ik heb ook geen budget voor het verkrijgen van artikels.

Veranderd door mtorC1, 26 augustus 2014 - 16:27

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 augustus 2014 - 16:31

IBL gaat via je bibliotheek, die dan een andere bibliotheek contacteert. De uitgever heeft daar in principe niets mee te maken.

This is weird as hell. I approve.

mtorC1

mtorC1

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2014 - 16:41

IBL gaat via je bibliotheek, die dan een andere bibliotheek contacteert. De uitgever heeft daar in principe niets mee te maken.

Oh, ik zie soms dat uitgevers hier een linkje voor plaatsen naar een portaal waar je artikelen kan opvragen. Maar misschien dat ik dan in de war ben met wat anders.

Overigens heb ik het artikel inmiddels opgestuurd gekregen van een lid. Iig bedankt!

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 augustus 2014 - 17:18

Is er een probleem als er hier iemand zou kunnen helpen door dat artikel door te sturen naar die persoon?

:?:

Het betreffende artikel is tegen betaling beschikbaar, of je wordt in de gelegenheid gesteld het te downloaden als iemand anders een betaald abonnement heeft afgesloten.

Het artikel downloaden en doorsturen aan een ander maakt geen deel uit van een dergelijke overeenkomst en is, strikt genomen, strafbaar.

Iemand vragen om dat voor jou te doen is dus in wezen hetzelfde als iemand vragen om voor jou een brood te stelen "omdat jij er geen geld voor hebt". Dus ja, in die zin is dat een probleem. Uitgeverijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures