[wiskunde] Meerkeuzevragen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 32

Meerkeuzevragen

Beste;
 
Kan iemand mij helpen met één van deze (of alle) vragen? Elke hulp wordt geapprecieerd.
 
De antwoorden van de oefeningen:
 
  • - oef 6: B
 
Problemen die ik heb bij de oefeningen:
 
  • Oef 6: ik weet dat de rico in dit geval negatief moet zijn, hierdoor krijg ik of antwoord B of D. Antwoord B lijkt mij het meest logische maar ik weet niet echt waarom.
 
oef 6.png
oef 6.png (234.77 KiB) 292 keer bekeken
 
 
Alvast bedankt!

Berichten: 546

Re: Meerkeuzevragen

6: De richtingscoëfficiënt wordt op k gesteld. Wat zijn dan de snijpunten met de assen van die rechte waar ze het over hebben (druk uit in a, b en k). Wat is dan de oppervlakte van de driehoek als functie van a, b en k? Wanneer is die maximaal? Let op welke afgeleide je neemt!
 
13. Stel sin (x) = u. Dan gaat de vergelijking over in cos (u) = u. Hoeveel oplossingen voor u heeft die vergelijking? Hoeveel waarden van x zijn er dus in totaal?
 
15. Als x dicht bij nul ligt, is sin x ongeveer gelijk aan ..? De cosinus is ongeveer gelijk aan..? (kijk evt. naar grafieken van sin x en cos x).
 
19. Snelheid wordt gegeven door f(t). Je berekent dus de totale hoeveelheid gif met een integraal over t.

Gebruikersavatar
Berichten: 32

Re: Meerkeuzevragen

Bedankt!
 
15. Snap ik compleet, bedankt daarvoor.
 
6. Hierbij krijg ik A = oppervlakte vd driehoek in functie van a,b en k:
 
A = - ka² - b²/k +2ab -----> dit afleiden naar k (?) geeft mij dan het volgende resultaat:  k² = b² / a².
 
Vervolgens blijven er twee oplossingen over. k = b/a of k = -b/a.
 
Mag ik dan k = b/a laten vallen aangezien die positief is, of heb ik toch iets fout gedaan?
 
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.591

Re: Meerkeuzevragen

bij oefening 6 gaat het om rechten die door het punt (a,b) gaan met a en b positief.
de vergelijking van die rechten is blijkbaar
y=k.x+c
k is gegeven.
reken nu van elke rechte de c uit door in de vergelijking van de rechte in te vullen:x=a en y=b
bepaal daarna de snijpunten van die rechte met de x as en de y as.
als k=b/a krijg je een rechte die door de oorsprong gaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Meerkeuzevragen

Opmerking moderator

Om deze topic een beetje overzichtelijk te houden zullen de andere vragen in een ander topic behandeld worden.
 
@Statisto: zie het menu 'Mijn instellingen' -> 'Mijn meldingen'
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer