Springen naar inhoud

Radioactief vervalreeks notatie

• Log in om te kunnen reageren

Jeronimo

Jeronimo

• >250 berichten
  • 518 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 september 2014 - 20:24

Bij de BNCT-therapie komen ook niet gewenste reacties voor. Een van die reacties is de reactie waarbij de meest voorkomende stikstofisotoop een neutron invangt en meteen daarna een proton uitzendt.
Geef voor deze reactie de vergelijking.

LaTeX

Kan ik die protonnotatie op het eind ook vervangen door LaTeX
"Natural forces within us are the true healers of disease. Healing is a matter of time, but it is sometimes also a matter of opportunity."
Hippocrates van Kos

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Flisk

Flisk

• >1k berichten
  • 1270 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 september 2014 - 21:03

LaTeX

Is een waterstofatoom met als kern één proton. Ze noemen dat ook wel protium. Ik denk niet dat je die proton daardoor mag vervangen. Een waterstofatoom bevat namelijk ook nog een elektron.

LaTeX is wel een proton lijkt me.

Chemie is niet mijn sterkste vak, dus misschien ben ik fout.

Veranderd door Flisk, 01 september 2014 - 21:04

Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 september 2014 - 23:14

over de voorkeuren van notatie tussen LaTeX versus LaTeX kan ik zo 123 niks vinden. Wel dat het ook rond het LaTeX deeltje allemaal niet zo heel strak is afgesproken:

http://en.wikipedia..../Alpha_particle

The nomenclature is not well defined, and thus not all high-velocity helium nuclei are considered by all authors as alpha particles. As with beta and gamma rays/particles, the name used for the particle carries some mild connotations about its production process and energy, but these are not rigorously applied.%5B3%5DSome science authors may use doubly ionized helium nuclei (He2+) and alpha particles as interchangeable terms. 

Opmerking moderator :

verplaatst naar atoomfysica

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures