VPN verbinding opzetten

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

VPN verbinding opzetten

Ik probeer een VPN verbinding op te zetten met mijn werk. Bij het openstellen van de router gisteren, verscheen er informatie op het scherm die nodig was om de VPN op te zetten voor Apple of Android apparaten, zie beneden. Ik wil echter mijn Windows 7 laptop hierop aansluiten. Kan iemand helpen met wat ik waar moet invullen? Heb ik nog meer informatie nodig?
 
VPN instellen in Windows:
vpn.png
vpn.png (52.99 KiB) 339 keer bekeken
 
VPN gegevens van router:
iPhone, iPad or iPod touch
  • Select the "Settings" icon on the home screen of your iPhone, iPad or iPod touch.
  • Open the menu "General" / "VPN" / "Add VPN".
  • Select the "<b>Cisco IPSec</b>" VPN operating mode.
  • Enter the following information in the fields:
    • Description:
    • Server:txseqf3hqyy5n4uj.myfritz.net
    • Account:<user>
    • Password:Password of the FRITZ!Box user "<user>"
    • Use certificate is disabled
    • Group name:<group>
    • Shared secret:<shared code>
  • For "Proxy", select the "off" setting.
  • End the VPN configuration by clicking "Save".
Android device (version 4.0.4 - Ice Cream Sandwich - or higher)
  • On the home screen of your Android device, select "Settings / Additional Settings / VPN / Add VPN Network".
  • Enter the following information in the fields:
  • End the VPN configuration by clicking "Save".
When starting a VPN connection, enter the user name and password of the FRITZ!Box user in the "User name" and "Password" fields.

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: VPN verbinding opzetten

Neem aan dat je de thuis locatie probeert in te stellen, normaal krijg je van de werkgever een handleiding met gegevens.
Gebruikelijk is ook dat de VPN wordt opgezet vanaf je laptop dwars door de lokale router heen.
Als je het via je lokale router doet, wat een beveiliging risico is, kunnen ook anderen op je lokale netwerk bij de VPN.
 
Heb je helemaal geen digitale sleutels , soft certificaat, software, of keycard gekregen..?
Sinds de uitvinding van tijd, hebben we het niet meer, en kunnen we het ook niet meer vinden.
En wie haast heeft moet langzamer lopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: VPN verbinding opzetten

Er zijn een miljoenmiljard verschillende VPN-standaarden. Het is niet noodzakelijk zo (zelfs redelijk onwaarschijnlijk) dat je VPN gaat kunnen opzetten met Windows 7 zonder extra software nodig te hebben.
 
In windows moet ik voor mijn VPN's meestal extra software installeren van cisco.
http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/security/vpn-client/product_data_sheet0900aecd801a9de9.html
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: VPN verbinding opzetten

Ik heb inderdaad al twee programma's gedownload en zeer uitgebreide stappenplannen uitgevoerd, maar helaas zonder resultaat. Ik heb uiteindelijk opgegeven.

Reageer