Springen naar inhoud

endo of exo lyticase?

• Log in om te kunnen reageren

sanderdevink

sanderdevink

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 september 2014 - 14:10

Geachte,

Ik ben op zoek na literatuur over lyticase.

Nu stuit ik op het volgende probleem, er is her en der informatie te vinden maar het spreekt elkaar tegen. Brenda vermeld dat lyticase een exo enzym is, terwijl er in artikel Journal of Bacteriology, may 1980, p 414-423 wordt beweerd dat het een endo enzym is. Enzym directory beweert weer een exo enzym!

Even kort ter toelichting in mijn werk gedeelte: een exo lyticase enzym zou alleen de niet reducerende einden van een beta-1,3-D-glucaan keten hydrolyseren en een endo lyticase enzym zou willekeurig in de keten de beta-1,3-D-glucaan bindingen hydrolyseren.

Wie kan mij vertellen wat het nou daadwerkelijk voor een enzym is?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 september 2014 - 16:46

Opmerking moderator :

Verplaatst naar het vakforum voor moleculaire biologie

Is lyticase niet gewoon een naam voor een enzymmix? Afhankelijk van wat er in die mix zit (exo- of endoglucanasen) krijg je een ander effect. Op de eerste pagina van het artikel van Scott JH. et al dat je aanhaalde staat:

We have developed a high-yield purification of yeast lytic enzymes ("lyticase") from the culture supernatant of Oerskovia xanthineolytica and characterized the ß-1,3-glucanase and the protease that are responsible for the lytic activity.

Bron: PubMed

"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

sanderdevink

sanderdevink

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 september 2014 - 07:11

Maar als er een ander effect zou optreden, dan zou men dat ook specifiek moeten aangeven bij de aanschaf van het product in mijn inzien? En dat wordt dus niet gedaan! Dit zou dus per fabrikant en/of batch kunnen verschillen?

Terwijl het best wel belangrijk is als je weet of je met een exo of endo enzym werkt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures