Elektrische boog

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4

Elektrische boog

Goedenavond,

Sinds een paar maanden ben ik mezelf aan het trainen om met een staf te vechten en shows te kunnen geven uiteindelijk. Afgelopen week heb ik veel optredens gezien van mensen die hierin extreem beoefend zijn. Zij gebruiken vaak vuur om een mooie show te kunnen geven wanneer zij met een staf aan het "jugglen" zijn. 

Zo wil ik mij dan heel graag onderscheiden van de rest.

Ik heb zelf altijd meer met elektriciteit gehad dan met vuur. Zo vroeg ik me dan ook af of het mogelijk is om een arc te maken van elektriciteit die ik uit t einde van mn staf te kunnen laten schieten. Maar dan natuurlijk ook op een dergelijke manier dat de staf nog steeds draagbaar is.

Misschien dat het handig is om met chemicalien te werken voor korte sterkte uitstoten van elektriciteit of juist de kinese van de draaiing van de staf te gebruiken.

Anyone able to share some thoughts?

met vriendelijke groet,

Jordy

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Elektrische boog

Kun je een schets geven met wat je ongeveer van plan bent? Dan hebben de medegebruikers een beter inzicht en kunnen zij beter bepalen wat wel en niet mogelijk is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Elektrische boog

Je zou iets kunnen doen met een teslatransformator, zoals de 'lords of lighting' in dit filmpje.    
Het werkt met 20 megavolt en 20 kilowatt, dus misschien is het verstandig om eerst een electriciensopleiding te volgen.(1)

 

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Elektrische boog

Afbeelding

De manier hoe ik hm onder andere wil gebruiken is zoals op het onderstaande filmpje.



Tesla coils ken ik. Vanuit die richting had ik ook iets van wouw., Daar wil ik iets mee doen. Nu is t alleen de truck om het zo klein mogelijk te maken zodat het hanteerbaar wordt.

Zonder dat ik daar mega veel apparatuur voor hoef mee te slepen

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Elektrische boog

Maar zover ik begrijp is dit dus onmogelijk :(

Of heeft iemand zin in een leuke uitdaging? :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Elektrische boog

Probeer het eens op een forum dat meer gericht is op het uitwerken van een ontwerpidee, zoals uitvinders.nl of zo.

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Elektrische boog

Ook een goede mogelijkheid., Dank je voor de tip!

Reageer