Springen naar inhoud

basiscursus kansrekenen

• Log in om te kunnen reageren

Dem

Dem

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 september 2014 - 15:03

Beste

ik zit in mijn laatste jaar wiskunde-wetenschappen met 6u wiskunde, en moet een eindwerk maken over wiskunde, meer specifiek over wachtrijen, kansrekenen.

Nu heb ik zelf nog nooit iets van kansrekenen gezien in de lessen wiskunde.

Kennen jullie zo geen goede on-line basiscursussen van kansrekenen? 

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jackob101

jackob101

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 september 2014 - 17:13

Ik raad aan: Rice J.A. Mathematical statistics and data analysis (3ed., Duxbury, 2006)(ISBN 0534399428).

Dat vind ik persoonlijk een erg fijn boek, en zeker op niveau. Dit boek is overigens gratis te downloaden in pdf-vorm als je google gebruikt.

Ik weet niet precies wat voor opleiding je doet. Ik heb nog nooit van wiskunde-wetenschappen gehoord. Als je 'niet door Rice heen komt' dan kan je overwegen om filmpjes op khan te kijken. Dat doe ik zelf nooit voor een gehele cursus, dus ik kan je helaas geen volledige video cursussen aanrijken.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2460 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2014 - 18:19

Ik weet niet precies wat voor opleiding je doet. Ik heb nog nooit van wiskunde-wetenschappen gehoord.

Dem volgt a.s.o. (algemeen secundair onderwijs), de Vlaamse tegenhanger van ons middelbaar onderwijs. De onderwijsstroom wiskunde-wetenschappen is net zoiets als een van de havo- of vwo-profielen die wij hier kennen.

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

jackob101

jackob101

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 september 2014 - 18:43

Oh excuseer, dan zal Rica denk ik net wat te heftig zijn. Ik dacht dat Dem een HBO volgde. Nouja, dan een video cursus?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures