Gezocht: dataset voor statische analyse

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Gezocht: dataset voor statische analyse

Beste wetenschappers,
 
 

Voor mijn bachelorscriptie psychologie probeer ik a priori effect sizes te bereken van een informatieve hypothese in plaats van wat normaal gesproken a posteriori wordt berekend. Om dit te kunnen doen  ben ik opzoek naar een dataset uit een eerder gedaan onderzoek, zodat wij de data uit dit onderzoek nader kunnen analyseren, en hopelijk kunnen we dan a priori door middel van een kwantitatieve hypothese voorspellen hoe statistische modellen geadapteerd kunnen worden om kwantitatieve hypotheses te testen. 
 
Het is van belang dat de data onder andere zijn geanalyseerd met iets van een ANOVA et cetera. 
Een ANOVA bevat p-waarden, in psychologisch onderzoek zeggen deze p-waarden echter maar weinig, en willen we dus liever een effectsize zien in plaats van een p-waarde.
Ik zat te denken aan een kwantitatieve hypothese voor een test met 2 of 3 groepen proefpersonen die bijvoorbeeld een go/no-go task uitvoeren, zodat ik bijvoorbeeld van een groep ADHDers straks door middel van kwantitatieve hypothese  kan voorspellen hoe zij zullen scoren op een test.
De dataset hoeft overigens helemaal niet groot te zijn.

 
Mvg en alvast bedankt,

Reageer