Springen naar inhoud

chemotherapie

• Log in om te kunnen reageren

krekel_22

krekel_22

• >25 berichten
  • 27 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 september 2014 - 11:55

Op dit moment bestaan er diverse soorten chemotherapie.

Echter zie ik weinig over angiogenese-remmers. Wordt dit tegenwoordig nog wel toegepast?

Welke soorten cytostatica worden op dit moment (in het algemeen) het meest gebruikt?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5818 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 september 2014 - 21:58

Jazeker, een hele bekende is Avastin (Bevacizumab). Wordt veelvuldig gebruikt (in mijn vakgebied bij hooggradige astrocytomen die matig tot goed hebben gereageerd op Temozolomide als 1ste lijn; wel experimenteel overigens omdat de BELOB-trial geen conclusieve resultaten gaf m.b.t. Avastin alléén, namelijk in combinatie met Lomustine als ik me goed herinner).
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

krekel_22

krekel_22

• >25 berichten
  • 27 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 september 2014 - 11:09

Het gaat mij om de soorten chemotherapie (op celbiologisch gebied), bijv. de tyrosine kinase remmers. Zijn er soorten die binnen de oncologie meer worden toegepast dan andere?  

Bio-Logic

Bio-Logic

• >100 berichten
  • 129 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2015 - 20:41

Het gaat mij om de soorten chemotherapie (op celbiologisch gebied), bijv. de tyrosine kinase remmers. Zijn er soorten die binnen de oncologie meer worden toegepast dan andere?  

Dit topic begint oud te worden, maar ik zal toch maar reageren. Jouw vraag kan ik niet precies beantwoorden want ik ben geen medicus, maar ik weet wel dat de toegepaste typen chemo (zelfstandig of in combinaties) onder andere afhangen van het type kanker. De vraag is dus sowieso moeilijk te beantwoorden zonder specifiek op een bepaald type kanker in te zoomen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures