Synthese bedrijven nederland en grensgebieden.

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

Synthese bedrijven nederland en grensgebieden.

Hallo allemaal
 
Ik ben onlangs af gestudeerd van het HBO en ik ben op zoek naar een baan. Ik woon zelf in Groningen en weet al van syncom en solenne. Maar waar ik echt naar op zoek ben is een internet bron met alle bedrijven in nederland (en gebieden net over de grens van nederland) die een synthetisch laboratorium hebben. De grootte van deze bedrijven maakt niet uit het mogen corporaties zijn en kleine bedrijven. Ik wil namelijk de organische chemie in en overal waar ik zoek vind ik analytische vacatures, de sites waar ik kijk zijn BCFlabjobs en Checkmark. Ook heb ik al wat bedrijven gevonden door gebruik te maken van BCF's bedrijvenfilter maar niet alle bedrijven worden daarin getoond.
 
Misschien dat mensen die dit lezen mij wat bedrijfjes kunnen opnoemen waar nog synthetische chemie word verricht.
 
met vriendelijke groet, Ikkes ^-^
 
 

Berichten: 12.262

Re: Synthese bedrijven nederland en grensgebieden.

Bedrijven die synthetische processen uitvoeren zijn er genoeg, maar wat wil je precies? Als proces operator aan de gang bij een dergelijk bedrijf, of juist onderzoek doen naar nieuwe syntheseroutes en dergelijke?
Victory through technology

Berichten: 391

Re: Synthese bedrijven nederland en grensgebieden.

Hij wil op een organisch preparatief lab aan de slag maak ik uit zijn verhaal op.

Berichten: 6

Re: Synthese bedrijven nederland en grensgebieden.

het probleem is dat ik op dit moment nog niet echt goed weet wat met de aanduidingen van die functies wordt bedoelt. Natuurlijk kan ik dat opzoeken, dat geef ik toe. Bij syncom word werk verricht aan de hand van standaard voorschriften (heb ik mij laten vertellen), Er is een verzoek voor een bepaalde stof en de syntheseroute is bekend, inclusies de aanpak. Dit zou ik wel willen doen. Maar meehelpen met onderzoek is ook goed. Hoewel ik betwijfel of ik met een HBO baan in die werk branch terecht kom, vooral met mijn ervaring op dit moment.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Synthese bedrijven nederland en grensgebieden.

Ik zou haast zeggen: wat houd je tegen om contact te zoeken met Syncom (= bellen en daarna een open sollicitatie sturen). Als je al duidelijk voor ogen hebt wat je wil, dan zijn er 3 mogelijkheden:
 
- niet interessant, dergelijk werk hebben wij hier niet
- interessant, maar we hebben geen vacature
- interessant, we hebben een vacature
- interessant, we maken een vacature
 
optie 1 lijkt me niet relevant, omdat je zelf aangeeft dat wat Syncom doet aansluit bij wat je graag wil doen (en waar je neem ik aan ook voor bent opgeleid)
 
Blijven dus opties 2, 3 en 4 over. Hoewel optie 4 wat minder waarschijnlijk is in deze tijden: Niet geschoten is in ieder geval altijd mis. Wie weet zijn ze net aan het overwegen om een vacature te creëren, dan ben jij dat mooi voor.
 
Andere bedrijven die vergelijkbaar werk doen zijn onder andere Mercachem in Nijmegen, Symochem in Eindhoven, CML in Weert
 
Voor de rest hebben vrijwel alle grote chemische bedrijven nog een of meer R&D-afdelingen, waar het synthesewerk wat meer uitzoekwerk zal zijn, maar waar over het algemeen een behoorlijk percentage HBO-ers aan het werk is.
 
Ik weet niet wat voor zoektermen je gebruikt, maar vaak worden dit soort functies aangeduid met ".... chemist", bijvoorbeeld "research chemist", heel soms zoekt men specifiek "organic chemist"
 
Moet je toch een eind mee kunnen komen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer