probleempje zoekfunctie?

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

probleempje zoekfunctie?

Als ik "vroeger" op het forum wilde zoeken naar een onderwerp, dan stak ik er een paar sleutelwoorden in, en kreeg een lijst met topics. Ik on dan op de oink naar het eerste topic klikken, lezen, en als ik dan na lezing op de knop "vorige" kinksboven in mijn explorerscherm klikte kreeg ik de lijst met topics weer terug om een tweede topic te zoeken.


De laatste weken zie ik, als ik op vorige heb geklikt, steeds deze mededeling:
Waarschuwing: de pagina is verlopen  

De opgevraagde pagina is gemaakt op basis van gegevens die u in een formulier hebt ingevuld. Deze pagina is niet meer beschikbaar. Uit voorzorg verzendt Internet Explorer de gegevens niet automatisch opnieuw voor u.  


Klik op de knop Vernieuwen als u de gegevens opnieuw wilt verzenden en de pagina opnieuw wilt weergeven.

Iemand enig idee waar het probleem kan zitten? :roll: Want dit is verre van handig.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: probleempje zoekfunctie?

Tsja, klinkt eigenlijk als een update van Internet Explorer. Wellicht helpt het om de veiligheidsmaatregelen van IE iets naar beneden te zetten?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: probleempje zoekfunctie?

ja heb ik ook last van, maar dat is niet alleen bij het zoeken, ik heb het ook als ik iets gepost heb, en ik ga drukken op "vorige' (om terug te komen waar ik begon) dan zie ik het soms ook wel eens voorbij komen

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: probleempje zoekfunctie?

ik ga naar extra-internetopties-beveiliging-geavanceerd en schakel de beveiliging van normaal naar zeer laag.


Dan komt er een pop-upje dat over zones begint. Nou ben ik niet zo'n geavanceerd gebruiker, dus ik toets maar ok. Het helpt geen moer. Ik heb dus waarschijnlijk de beveiliging van een verkeerde zone omlaag gezet?? :roll: Wat is dan een goede zone, en hoe zet ik alleen van DIE zone de beveiliging laag??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: probleempje zoekfunctie?

Wat is dan een goede zone, en hoe zet ik alleen van DIE zone de beveiliging laag??
De goede zone die je moet hebben is in ieder geval "het internet". Maar ik gebruik zelf geen Internet Explorer, dus zie de melding niet. Heb het net wel even zelf geprobeerd met IE, maar nog steeds niets...


De tijden die je wacht tussen het topic lezen en op terug klikken kunnen van belang zijn. Kan je je probleem dus nog nauwkeuriger beschrijven? Is het altijd als je hebt gezocht, een topic leest, en terug gaat? Of alleen als het lezen meer dan een paar minuten heeft geduurd? Of valt er een andere regelmaat te ontdekken?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: probleempje zoekfunctie?

Meest waarschijnlijk is dat je sessie van het zoeken is verlopen. Om niet de database niet te zwaar te belasten worden bepaalde gegevens van een zoekopdracht opgeslagen in een sessie. Als je een tijdje niks doet met die pagina dan kan het zijn dat deze sessie verloopt en moet je opnieuw de zoekopdracht invullen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: probleempje zoekfunctie?

Dat laatste van Bart is het zeker niet. Ik heb het vandaag overigens geprobeerd op een andere computer, en daar loopt het feilloos. Het probleem zit dus in die ene computer thuis. XP, versie 1 jaar oud. Ik heb zoals Miels zei wat aan beveiligingsniveaus van IE zitten prutsen (dat is wel het goede woord als je niet goed weet wat je doet en waarom), dat hielp niks, en na heropstarten ook niet. Bovendien heb ik behalve geprutst ook verprutst, want toen ging er een hele hoop niet goed. Alles terug op normaal gezet, heropstart, alles loopt weer, behalve dat zoekfunctieprobleem.....


Overigens, op mijn oude PC (W98) loopt alles best. Dus geen paniek, als ik veel zoekwrk heb verhuis ik wel even.


Desalniettemin, als iemand mijn probleem herkent en de oplossing kent, graag. Ik ben overigens sindsdien ook gewisseld van virusbeveiliging, van Panda naar Norton. Maar als het daaraan ligt, dan zou ik toch een Norton-melding moeten krijgen, ipv een IE melding??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: probleempje zoekfunctie?

Waarschijnlijk gooit norton uit beveiligingsredenen sommige cookies e.d. van je pc, mss moet je even proberen als je firewall is uitgeschakeld ?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: probleempje zoekfunctie?

Ik krijg die melding de laatste tijd ook op IE, en niet alleen bij het zoeken. Maar voor mij maakt het niets uit want ik gebruik hoofdzakelijk FF.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 43

Re: probleempje zoekfunctie?

Op dit forum heb ik het (nog) niet, maar op een UBB.threads forum heb ik dit probleem wel.


(Win2K-SP4, ZoneAlarm)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: probleempje zoekfunctie?

Ik werk gewoon met Windows XP sp2, met IE. Ik heb virusscanner en firewall van McAfee. Bij mij geen problemen van dien aard.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: probleempje zoekfunctie?

Het is een probleem van I.E. 6.0 (bij de PC met Windows 98 heb je waarschijnlijk nog I.E. 5?), maar zou niet meer moeten optreden nadat Service Pack 1 of Service Pack 2 zijn geinstalleerd:

http://support.microsoft.com/kb/319792/nl (enquete evt. wegklikken).


Kijk even naar de "Update Versions" . Klik "Help" in je menu, dan "about Internet Explorer". Onder de Product-ID zouden je "update version" moeten staan (SP1 of SP2) (sorry, heb een Engelse versie, je moet zelf even de menu-items vertalen). Heb je die updates niet dan dus updaten (samen met Windows XP, waarvoor ook service packs te downloaden zijn)


Heb zelf I.E. 6.0 SP2 en geen problemen (mét Windows XP SP2)


Wat betreft Norton: Wederom de Engelse menu items: Klik in Norton Internet Security op het onderdeel Personal Firewall. Klik rechts onder: Configure. 1e tabblad Firewall: klik “custom level”. Mijn eigen instellingen (die dus geen probleem geven) zijn:
  • Personal Firewall: “Medium: Block only known Trojan applications”
  • Java Applet Security: None: Allow Java applets
  • ActiveX Control Security: Medium: Prompt me each time
  • Aangevinkt: Enable Access Control alerts
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: probleempje zoekfunctie?

De beste practische tip die ik je kan geven is. klik niet na een zoek opdracht met je linkermuisknop maar je rechter en kies dan: "open link in new window" of "open koppeling in een nieuw venster". dan kun je het onderwerp lezen en als het niet bevalt sluit je hem ofzo, maar de zoeklijst blijft behouden in het originele venster.


(of installeer firefox en je kunt dit doen met tabbladen, zeer handig!)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: probleempje zoekfunctie?

shift+linkermuisklik gaat rapper, mja bon :roll:

Reageer