turbopascal

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.572

turbopascal

ik werk met windows 7 en mijn browser is firefox.
is het nu mogelijk om een vrij recente versie van turbopascal gratis te downloden van het internet.
voor zover ik weet werkt turbopascal alleen in een DOS omgeving.
is het verstandig om turbopascal te downloaden van het internet? of stuit dit op moeilijkheden.
 

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: turbopascal

Ik zou het zelf ook niet weten. Ik heb vroeger TURBO PASCAL wel gebruikt onder Windows XP of Vista, maar vond die interface nogal ouderwets.
Misschien moet je eens een modernere IDE proberen, zoals bijvoorbeeld Lazarus.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: turbopascal

Free Pascalen dan inderdaad die Lazarus IDE
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: turbopascal

Ik heb Turbo Pascal ook een tijd lang gebruikt, maar dat werkte bijna niet meer met Windows 7, en ben ook over geschakeld naar Free pascal, en ben daar zeer tevreden over. De programma's die ik gemaakt had in TB, werkten met weinig aanpassen zo onder Free Pascal.
 
De units onder TB zijn zeer verouderd, en zijn nog 16 bits, dat wordt niet meer ondersteund. Free Pascal werkt zonder problemen met 32 bits systemen. En met moderne interfaces.
Sinds de uitvinding van tijd, hebben we het niet meer, en kunnen we het ook niet meer vinden.
En wie haast heeft moet langzamer lopen.

Reageer