Springen naar inhoud

Oefeningen op de ideale gaswet

• Log in om te kunnen reageren

klaasb03

klaasb03

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2014 - 17:04

Hallo, ik heb vandaag vraagstukken proberen op te lossen ivm de ideale gaswet, toch slaag ik er niet in sommige oefeningen op te lossen, zou iemand mij kunnen helpen?
het eindresultaat is altijd gegeven, aangezien enkel de tussenstappen gequoteerd worden in deze opdracht.

Opgave1:

Een gasreservoir met inhoud van 0,5 m³ bevat waterstofgas bij 20 °C en 600 kPa en wordt
verbonden door middel van een klep met een ander gasreservoir met dezelfde inhoud gevuld met
waterstofgas bij 30 °C en 150 kPa. Als de klep wordt geopend en het systeem komt tot evenwicht met
de omgevingstemperatuur van 15 °C, bepaal dan de druk in het vat. Oplossing: 365,8 kPa

Veranderd door Kravitz, 07 oktober 2014 - 15:44
Opgave 2 en 3 geknipt. Zie je notificaties (Mijn instellingen -> Je notificaties)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Flisk

Flisk

• >1k berichten
  • 1270 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 oktober 2014 - 22:41

Wat heb je zelf al gevonden? Waar precies loopt het fout?

Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

NW_

NW_

• >250 berichten
  • 554 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2014 - 11:01

Bij opgave 1: bemerk dat hier geldt:

(p1*V1)/T1 = (p2*V2)/T2

Gewoon gegevens invullen, omvormen naar de gevraagde onbekende en je bent er. Probeer zelf eens de volgende vraagstukken. Zo is het beter zichtbaar waar je vastloopt.

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures