Springen naar inhoud

Kwantummechanica voor beginners

• Log in om te kunnen reageren

LiamAel

LiamAel

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 oktober 2014 - 20:24

Hallo allemaal,

ik ben 15 en ben redelijk geinteresseerd in natuurkunde om het specifieker te plaatsen astrofysica en kwantummechanica, heb ook redelijk wat boeken van kwantummechanica gelezen maar over astrofysica vind ik er niet echt in de nabije bibliotheek, mijn vraag aan jullie is dus of jullie goede boeken weten ( al dan niet met alle wiskunde) over de twee onderwerpen?

En ook of er iemand mij het begrip isospin & intrisieke spin zou kunnen uitleggen?

Alvast bedankt!

Veranderd door LiamAel, 12 oktober 2014 - 20:25

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 oktober 2014 - 08:42

Opmerking moderator :

Deze topic graag alleen gebruiken voor boeken over kwantummechanica en astrofysica voor beginners. Indien je ook iets wil vragen over isospin, graag een nieuw topic hiervoor openen in het subforum Kwantummechanica.

marco_ponte

marco_ponte

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 december 2014 - 16:27

Hallo allemaal,

ik ben 15 en ben redelijk geinteresseerd in natuurkunde om het specifieker te plaatsen astrofysica en kwantummechanica, heb ook redelijk wat boeken van kwantummechanica gelezen maar over astrofysica vind ik er niet echt in de nabije bibliotheek, mijn vraag aan jullie is dus of jullie goede boeken weten ( al dan niet met alle wiskunde) over de twee onderwerpen?

En ook of er iemand mij het begrip isospin & intrisieke spin zou kunnen uitleggen?

Alvast bedankt!

Ik kan je zeker the Feynman Lectures Of Physics aanraden. Zeker deel 3 dat over quantummechanica handelt. Ze zijn online beschikbaar http://www.feynmanlectures.info/flp

Ook zijn boek QED The Strange Theory of Light and Matter is heel aangenaam om te lezen

entropy

entropy

• >100 berichten
  • 228 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 januari 2015 - 16:47

Als je je wilt verdiepen in de wiskunde, vind ik dit een heel interessante site: http://farside.ph.ut...html/index.html.

De oplossing is niet dat er geen oplossing is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures