Springen naar inhoud

GOD - Jullie mening

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

• Gast

Geplaatst op 26 mei 2004 - 08:42

hey..

ik ben benieuwd over hoe jullie denken over (voor mij een fenomeen) God...

ik denk er zo over, kijk in sectie "Wat is GOD?".
www.konstantinopel.nl/danny (is een afgerond huiswerk project)

Ik ben erg benieuwd over hoe jullie denken hierover en of er ook mensen zijn die het geloven.

groeten,

danny

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Tuv0k

Tuv0k

• >25 berichten
  • 94 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2004 - 17:19

Hmmm... interresant.
Ik denk ook dat "God" geen persoon is maar eerder "iets" zou zijn, bijv. het kleine deeltje waar het allemaal mee begon.
Ik denk dat God (de God voor de geloven) niet bestaat, zoals Allah etc.
Het is allemaal zo prachtig...

doemdenker

doemdenker

• >250 berichten
  • 589 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2004 - 17:33

Ik d8 wel eens een verhaal te hebben gelezen waarin god een tijdreiziger is die in het verleden de oerknal heeft veroorzaakt (zodat ie uiteindelijk voor zijn eigen bestaan heeft gezorgd). Da was ook wel interessant want dan is god gewoon een mens die uit de toekomst komt. Een toekomt waarin mensen zo ver in de wetenschap zijn dat ze alles kunnen berekenen, achterhalen en voorspellen (zeg maar alles weten en begrijpen).
How will it end?

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 mei 2004 - 18:20

Ik geloof in God, de schepping, en dus niet in de evolutie-theorie (wat een logisch gevolg is).

Ik denk dat je het bestaan van God het beste kan zien (ik zie het daar in ieder geval ook in) dat de wereld tť mooi is om door toeval te zijn onstaan.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 mei 2004 - 19:02

Ik zie de link niet tussen dit onderwerp en sterrenkunde, daarom heb ik hem verplaatst.

• Gast

Geplaatst op 26 mei 2004 - 19:46

ik zie god als iets wat in de mens zit wat is ontstaan om te overleven en je levensdoel te onderzien..wij hebben nu eenmaal liefde nodig en willen niet eenzaam zijn . Vandaar god als persoon is ontstaan, als we het moeilijk hebben bijvoorbeeld ,hebben we behoefte aan een steuntje in het donker. Als je bid naar die zogenaamde god lucht dat je op. Vandaar het ook goed is dat het er is, maar ik heb het na mijn weten niet nodig. Ook is het ontstaan door voor toen overklaarbare dingen zoals bliksem en meteorieten enzo. Want dat was zo erg krachtig dat het voor hun heel machtig was dus gingen ze het aanbidden in de hoop het te voorkomen, vandara god ook zogenaamd van boven komt omdat al het vreemde gebeurd in de lucht.

het verhaal dat de behoefte naar een God in ieder mens zit is een goede theorie voor het feit alle oerstammen die nooit met het christelijke geloof in aanraking zijn gekomen ook in een soort zelfde god geleoven. Met deze theorie kan je de 5 godsbewijzen (als je het bewijzen kan noemen:)) tegenspreken.

lien

lien

• >25 berichten
  • 51 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2004 - 19:56

Ik geloof in God, de schepping, en dus niet in de evolutie-theorie (wat een logisch gevolg is).

Ik denk dat je het bestaan van God het beste kan zien (ik zie het daar in ieder geval ook in) dat de wereld tť mooi is om door toeval te zijn onstaan.

Ik ben het helemaal eens met Syd. En ik weet het er zijn zoveel argumenten waarom God niet zou bestaan. Maar het is ook een kwestie van geloof. En als ik zeg dat ik God ervaar heb ik hallucinaties en weet ik allemaal wat. Maar het is gewoon zo. Hij bestaat... :shock:
God does not play dice...

• Gast

Geplaatst op 26 mei 2004 - 21:07

Dat vind ik eigenlijk helemaal niet een logische gevolg. Waarom zouden God en de evolutie-theorie niet hand in hand kunnen gaan? Waarom zou de schepping een stilstaand iets zijn dat niet kan veranderen of ontwikkelen?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 mei 2004 - 22:20

Jessy hier sluit ik mij volledig bij aan :shock: ;) ;) :?: :?:
"Meep meep meep." Beaker

doemdenker

doemdenker

• >250 berichten
  • 589 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2004 - 23:06

Op de 6e scheppingsdag werd de mens direct geschapen door god.... niet geevalueerd dus. Daarom gaan evolutie en schepping niet samen.
How will it end?

Boaz

Boaz

• >250 berichten
  • 717 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2004 - 07:21

Ik ben het helemaal eens met Syd. En ik weet het er zijn zoveel argumenten waarom God niet zou bestaan. Maar het is ook een kwestie van geloof. En als ik zeg dat ik God ervaar heb ik hallucinaties en weet ik allemaal wat. Maar het is gewoon zo. Hij bestaat... :shock:

Ok, dan gaan we er vanuit dat God bestaat. Maar heb je dan ook niet de nieuwsgierigheid om te weten hoe het dan werkt? Waar is die hemel? Waarom heeft hij geschapen? Verveelde hij zich? Een reiziger uit de toekomst die alles in werking heeft gezet is een paradox, dus dat kunnen we wel verwerpen. En wat gaat er dan naar de hemel? Ons lichaam blijft hier. De ziel? Wat is dan de ziel? Al dat soort vragen meer. Wellicht leuk voor de gelovigen; er is hier iemand op het forum die het geloof aanhangt en dat nog bijzonder goed weet te onderbouwen ook:

http://www.wetenscha...pid=12586#12586

Dan heb ik het over Ruben....

• Gast

Geplaatst op 27 mei 2004 - 10:44

Mensen geloof mij..er is geen GOD! hij zit in je zelf en het is een illusie! met een beetje logisch nadenken kom je hier vanzelf achter...er is geen god zoals de christenen die beschrijven klaar punt uit.

synthemesc

synthemesc

• >25 berichten
  • 89 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2004 - 13:24

Ik vind dat God niet bestaat en daarbij de schepping omdat:

God maakte de mens naar Zijn evenbeeld, en blies hem zijn levenslucht in
Dus wij staan gelijk aan god en dus is God (als Hij bestond) net zo goed menselijk als dat wij goddelijk zijn. Als wij dus naar Zijn evenbeeld zijn gemaakt is Hij ook maar een onvolmaakt schepsel. Wij zijn tenslotte ook onvolmaakt (ziekte, oorlog, moord, racisme, onderdrukking en nog veel meer)

Lijkt mij uitgesloten

Zoals al eerder aangehaald in deze topic en de bijgevoegde link van danny is god vanuit vroeger gebruikt om wonderen en natuurverschijnselen te verklaren. Deze "Godswonderen" werden opgeschreven in een bijbel, . Maar dit was net zo goed een geschiedenisboek als heilig schrift want ook gebeurtenissen als veldslagen en dergelijke werden opgeschreven. Alles wat men wist wist men uit de bijbel. Op zich niets mis mee, maar dit boekie werd vereerd en vereerd, totdat mensen die er hun vraagtekens bij zette, en die weer werden uitgeroeid of de mond gesnoerd. (Gallilei, Copernicus) Want je kon niet twijfelen aan de Waarheid!
En dit allemaal door het menselijk equivalent van God: de Paus. ( Deze was nog wel Katholiek, Cata= zien, overzicht/Holica = geheel )

God staat voor mij voor natuur. De natuur is onze schepper. en of je het nou natuur of god noemt wie zou het boeien.
Dit wil dus ook zeggen dat wij gelijk staan met dieren. Wij kunnen denken en hebben emoties (we weten niet welke emoties en gedachtes dieren hebben, dus nemen we maar voor 't gemak aan dat ze die niet hebben heeel handig ) en stellen ons daarom boven dieren. Terwijl andere dieren veel betere kwaliteiten hebben die wij niet eens kunnen begrijpen.

God en bijbel zijn een achterhaalde begrippen. Men moet na meer dan 2000 jaar zich eens losmaken van die twee stoffige boeken. Het was waarheid, maar het is niet meer zoals vroeger.

We weten wel beter.
"Er zit strontium in mijn holmium" zei de chemicus in zijn element.

lien

lien

• >25 berichten
  • 51 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2004 - 14:27

Mensen, met deze discussie kunnen we beter ophouden...Ik kan wel met allemaal argumenten enzo gaan komen, maar het is gewoon een kwestie van geloof in de wat de waarheid is.
God does not play dice...

• Gast

Geplaatst op 27 mei 2004 - 14:50

als je bangt bent om de discussie te voeren weet je dus dat je hem gaat verliezen, ik begrijp heel goed dat je niet van je geloof af wilt zeg maar...maar de feiten van evolutie etc zijn er nu eenmaal.. wij stammen af van aapachtigen, dus als wij god zijn evenbeeld zouden zijn dan moet ik helaas concluderen dat God dommer is dan wij aangezien de aap eerder was dan wij, is die aap god zijn evenbeeld en zijn wij verder gevolueerd:)

nee, wij hebben nu eenmaal een planeet waar leven goed kan ontstaan en overleven..thats it..er zijn talloze van zulke planeten met leven...daar durf ik men leven op te leggen...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures