Laborant met glovebox gezocht

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 9

Laborant met glovebox gezocht

Ik zoek iemand die overweg kan en toegang heeft tot een glovebox, waarin je met een Argon omgeving kunt werken. Ik heb een superleuk project maar heb hulp nodig. Wie interesse heeft graag reageren.

Ik ben bereid een vergoeding te geven. Graag snel reactie!

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: Laborant met glovebox gezocht

Ik denk dat je het beste een universiteit kan benaderen omdat niet veel mensen een glovebox hebben. Je zou misschien wel bij een duikwinkel een fles argon kunnen krijgen, alleen moet je dan nog ergens een glovebox vinden die je kan gebruiken. Wat voor experiment wil je gaan doen?

Berichten: 9

Re: Laborant met glovebox gezocht

Dank voor uw reactie! Ik wil geen experimeneten doen, maar een aantal alkali metalen in kleine hoeveelheden verpakken in kleine flesjes en ampullen, waaronder Rb en Cs dat de echte uitdaging zal zijn. Dit is voor een product dat ik heb gemaakt. www.stardustelements.com. Misschien weet u iemand die kan en wil helpen. Het is een leuk project.

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: Laborant met glovebox gezocht

Ik heb zelf geen glovebox omdat ik dit soort projecten niet doe maar me meer bezig hou met experimenten. Misschien kan een universiteit helpen, al kan de hoeveelheid argon best prijzig worden. Zelf een glovebox maken kan misschien ook, van bijvoorbeeld plexiglas met een aansluiting van een duikerstrimvest erop. Dit is misschien wel handig als u dit vaker wil gaan doen. Ik ben zelf ook duiker en heb wel enkele ideeën hoe u dit zelf kan doen. Met een kleinere box kost het ook minder aan argon, wat ook prijzig kan worden anders.

Berichten: 9

Re: Laborant met glovebox gezocht

Dank weer voor je antwoord. Ik heb dit op het oog:
 
http://www.belart.com/shop/500300000-technidomereg-glove-chamber-p-500300000.html
 
Zoek alleen iemand die me dan de procedures kan leren om er verantwoord mee om te gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: Laborant met glovebox gezocht

Ik zal vanavond even googlen, ik denk dat je zelf ook wel zoiets kan maken, voor de helft kom je al heel ver, hoevaak wil je de box gaan gebruiken? Het is misschien handig om eerst een fles met perslucht erop te zetten om al het vocht uit de lucht te krijgen, als je het nodig hebt kan je wel een keer een lucht met perslucht lenen. Na de perslucht kan je de argon erbij doen, ik denk dat daar ook manieren voor zijn om het vanaf onder op te vullen of iets dergelijks, en daarna langzaam aan laten staan. Ik weet het niet zeker maar ik zal even kijken vanavond.

Berichten: 9

Re: Laborant met glovebox gezocht

Fantastisch! Jij hebt er duidelijk meer verstand van dan ik! Misschien wil je (tegen betaling uiteraard) mij tezijnertijd adviseren/helpen om een en ander te proberen. Ik ga het systeem niet heel vaak gebruiken, maar ik zit nu voor de keuze om het zelf te gaan doen of uit te besteden, alleen kan ik dus niemand vinden. Blijkt veel lastiger dan ik gedacht had. Dit is ook nog een optie:
 
http://www.belart.com/shop/glove-boxes-c-5.html?page=6&sort=2a

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Laborant met glovebox gezocht

Cesium en rubidium zijn heel erg reactief. Dat moet je echt niet onderschatten. Niet voor niets wordt cesium in van die schattige kleine ampulletjes geleverd.
 
Ik zou hier niet mee gaan rommelen in een zelfgebouwde handschoenenkast. Je moet echt heel erg zeker zijn dat de ruimte vrij is van zuurstof en vocht.
 
Met de weliswaar goedbedoelde adviezen hierboven gaat dat zeker niet lukken.
 
Is het geen idee om de leverancier te vragen of ze het cesium ook in kleinere hoeveelheden in een ampul kunnen stoppen en in die vorm te leveren? Dan hoef je er niet zelf mee aan de slag te gaan.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: Laborant met glovebox gezocht

Kan ook altijd, al kan je eigenlijk wel ervoor zorgen dat er totaal geen water in de lucht zit. Aangezien perslucht altijd compleet watervrij is en er 200 bar 12 liter in een fles zit kan je er zeker voor zorgen dat er geen vocht is, met de hoeveelheid argon in een persluchtfles kan je zeker wel een ruimte creëren met <0,1% O2, misschien nog minder, zeker als je zorgt dat de lucht van onder erin wordt geblazen en je ervoor zorgt dat de argon van onder de ruimte vult.

Berichten: 9

Re: Laborant met glovebox gezocht

Beste Marko,
 
Helemaal mee eens maar ik kan die schattige kleine ampulletjes niet vinden ;-)
 
Ik wil het ook verantwoord doen en daarom zoek ik iemand die toegang heeft tot professionele apparatuur of de ampullen kan maken en leveren.
 
Ze hoeven niet groter te zijn dan 5 mm x 25 mm.

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: Laborant met glovebox gezocht

Hoeveel gram wil je ongeveer in de ampullen hebben?

Berichten: 9

Re: Laborant met glovebox gezocht

Dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, alleen wel meer dan die micro ampullen die ik gezien heb op eBay. Het gaat vooral om het visuele aspect.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Laborant met glovebox gezocht

Heb je het al eens bij Sigma Aldrich geprobeerd?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 9

Re: Laborant met glovebox gezocht

Ja, dat zijn de grote jongens en zijn totaal niet geinteresseerd om kleine partijen zoals ik te leveren. Overigens kan ik wel aan Cs en Rb komen, dat is het probleem niet. Het probleem is deze op te delen in kleine ampullen zonder oxidatie. Ik heb er wat voor over dit probleem te tackelen, zodat de collectie die ik aanbied voor scholen en universiteiten compleet is.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Laborant met glovebox gezocht

Voor hoeveel euro aan cesium en hoeveel euro aan rubidium wil je in de doos doen?
 
 
p.s. nog niet gezegd, maar ik vind het een leuk idee!
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer