geneeskunde studeren

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

geneeskunde studeren

lieve allemaal,
 
Ik heb een probleem met mijn vervolg opleiding, het zit als volgt :
 
-ik heb een nederlandse nationaliteit
-zit in Frankrijk op school en haal over 2 jaar mijn vwo diploma daar
-ik wil terug naar nederland om daar geneeskunde te studeren.
 
Ik heb alleen geen idee hoe dat moet. Ik ben namelijk geen uitwisselingsstudente maar men plaatst mij ook niet in de nederlande studenten categorie... Moet ik ingeloot worden of de decentrale doen alsof ik nooit in een ander land mijn onderwijs heb gehad? of moet ik mij toch gaan inschrijven als uitwisselingsstudente?
 
Ik hoop dat iemand mij met deze kwestie kan helpen. 
 
Alvast bedankt!
 

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: geneeskunde studeren

Het beste kun je informeren bij de universiteit waar je de studie wilt volgen. Het kan namelijk best dat dat per universiteit verschilt. Dus met andere woorden: gewoon ouderwets een belletje plegen.

Succes!
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: geneeskunde studeren

Of een mailtje sturen als dat belletje wat duur zou uitvallen ;). Best ook gewoon de studentenadministratie van de opleiding rechtstreeks contacteren lijkt me, mocht je bellen (daar heb je het meeste kans dat ze weten hoe verder te gaan). 
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: geneeskunde studeren

Of een mailtje sturen als dat belletje wat duur zou uitvallen ;).

Investeren in de toekomst heet dat ;) :D
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: geneeskunde studeren

Mij werd tijdens een open dag verteld dat de VU in Amsterdam het juist fijn vinden als er buitenlanders komen studeren, omdat ze de universiteit voor een multicultureel publiek willen openstellen. Maar het best kun je natuurlijk de universiteit(en) in kwestie contacteren.
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: geneeskunde studeren

heel erg bedankt ik begin er meteen aan ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: geneeskunde studeren

Mij werd tijdens een open dag verteld dat de VU in Amsterdam het juist fijn vinden als er buitenlanders komen studeren

Maar hij is geen buitenlander hè? ;)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: geneeskunde studeren

Maar hij is geen buitenlander hè? ;)
Als nationaliteit niet. Maar bij studies kijken ze ook naar de locatie waar je eindexamen hebt gedaan. Aangezien in Nederland een ander eindexamen wordt gegeven dan in andere landen, zullen ze anders kijken naar 'buitenlandse' studenten.
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Reageer