Onderdruk berekenen in open systeem

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 846

Onderdruk berekenen in open systeem

Hey,
 
ik heb een afbeelding toegevoegd om het wat te verduidelijken. (moet wel 90 graden klokgewijs gedraaid worden)
We hebben hier een systeem waar een vloeistof langs kant 1 toekomt in een bak vanwaaruit het dan in een leiding wordt ingegoten (bij wijze van spreken). Hierdoor krijg je volgens mij op punt A een onderdruk.. Het is deze onderdruk die ik had willen berekenen. Ingang 2 is gewoon open, dus verbonden met atmosfeer. De leiding loopt verder tot onderin een tank. De tank is ongeveer gevuld voor 4 a 5 meter. De afmetingen van de leidingen zijn gekend, zo ook het debiet van de vloeistof.
 
Mijn vraag is eigenlijk of het überhaupt mogelijk is om dit met Bernoulli op te lossen want we spreken hier niet over een gesloten systeem..
Vanavond heb ik wat meer tijd en zou ik me dan op wat berekeningen willen storten, ik deel ze hier dan wel.
 
Alvast bedankt,
Ray
Bijlagen
Foto 11-11-14 10 35 29.jpg
Foto 11-11-14 10 35 29.jpg (136.55 KiB) 366 keer bekeken
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Reageer