Ondersteuning ontwerpen achtbaan

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Ondersteuning ontwerpen achtbaan

Hallo,
 
Ik ben samen met een klasgenoot bezig met een profielwerkstuk. Wij willen een achtbaan gaan ontwerpen. Als programma hebben wij NoLimits 2 gebruikt. Ons grote probleem is echter de ondersteuning. In het programma kun je ondersteuning aanbrengen, maar wij moeten uiteraard verantwoorden waarom wij voor welke ondersteuning kiezen met welke dikte op welke plek. Wij hebben echter geen enkel idee hoe wij hier aan moeten beginnen! Kunnen we de draagkracht die nodig is berekenen op verschillende plekken? Zoja hoe, en kunnen we dan ook de draagkracht van verschillende ondersteuningsconstructies berekenen? Bijvoorbeeld dikkere palen rechtop of een driehoekige constructie.
 
Wij weten echt niet hoe we hier aan moeten beginnen, alle hulp is welkom
 
Groet lucas

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Ondersteuning ontwerpen achtbaan

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Ondersteuning ontwerpen achtbaan

Opmerking moderator

Vanwege de complexiteit van deze vraag verplaats ik die even naar het vakforum voor constructie- en sterkteleer.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 27

Re: Ondersteuning ontwerpen achtbaan

Laat eens een schema (of een foto)van die 8-baan zien en de gedachte steunpunten; mogelijk ook zijsteunen bij mogelijke aspunten.

Het zijn niet alleen verticale krachten die in een dergelijk baan optreden.

Berichten: 2

Re: Ondersteuning ontwerpen achtbaan

Sorry voor de late reactie we hadden het de laatste tijd nogal druk met andere werkstukken van school.
 
En we hebben nog geen ontwerp daar zijn we nog mee bezig, ik kan hem wel erop zetten als hij klaar is. Alleen heb je enig idee hoe we misschien deze steunpilaren kunnen beredeneren/berekenen? of is dat niet te doen vanuit puur theorie?

Reageer