Springen naar inhoud

rotation transformation


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Shadow

    Shadow


  • >1k berichten
  • 1227 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 november 2014 - 21:55

Hay,

 

rotation transformation.png

 

Ik begrijp dit voorbeeld niet helemaal. Je hebt dus twee vectoren, en die wil je laten roteren.

 

Vector 1: cos(f), sin(f)

Vector 2: -sin(f), cos(f)

 

Maar waarom is de transformatie dan die matrix? Het lijkt alsof de matrix juist de vector zelf is (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

 

Ik zie de logica er bijna van in - ik mis alleen een of twee details waardoor ik hier net niet een compleet geheel van kan maken.


Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Safe

    Safe


  • >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 16 november 2014 - 22:23

Je hebt toch geleerd dat de matrix gevonden wordt door de beelden van de eenheidsvectoren te bepalen, precies zoals dat in de uitwerking gebeurt ...


#3

Flisk

    Flisk


  • >1k berichten
  • 1270 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 november 2014 - 00:02

Ik begrijp dit voorbeeld niet helemaal. Je hebt dus twee vectoren, en die wil je laten roteren.

 

Vector 1: cos(f), sin(f)

Vector 2: -sin(f), cos(f)

Deze vectoren wil je niet roteren, dit zijn al de beelden van respectievelijk (1,0) en (0,1). M.a.w. dit zijn de vectoren die je krijgt wanneer je (1,0) en (0,1) roteert over een hoek f.

Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures