niet lachen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

niet lachen

Ik doe toneel, en dit jaar moeten we een sirieus toneelstuk spelen. Ik heb het grote probleem dat ik enorm vlug moet lachen als ik iemand in de ogen kijk. zo ook tijdens toneel.

Is er iemand met het zelfde probleem, of weet iemand wat ik hier kan aan doen?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: niet lachen

zou je nog lachen als diegene heel boos kijkt? (ja, ik wel, maar dat is een ander verhaal) Naar de neusbrug kijken helpt zeker!!
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: niet lachen

Idd, probeer iets in de buurt van de ogen op te zoeken zodat het wel lijkt of je hem/haar in de ogen kijkt.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Berichten: 77

Re: niet lachen

Probeer eens voor een spiegel serieus te blijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: niet lachen

Serieus blijven terwijl je in een spiegel kijkt is niet echt een kunst. Je kan dit het beste aanpakken door simpelweg staarwedstrijden te houden met mensen. Zonder te lachen zolang mogelijk elkaar recht in de ogen aanstaren.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: niet lachen

Vreemd eigenlijk dat je daar geen training in krijgt eigenlijk?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 77

Re: niet lachen

Het kijken in een spiegel is de eerste stap.

Het is een manier om je een beeld te vormen van de situatie waarbij je tegenover iemand anders je lachen moet bedwingen, zoals in een staarwedstrijd.

Komt het tot een staarwedstrijd - of wat meer voorkomt, wanneer ik bij een grap doodserieus wil blijven om de grap beter te laten werken -, dan beeld ik me in dat ik zèlf die spiegel ben waarin mijn tegenstander kijkt.

Het klinkt onnozel maar bij mij werkt deze truuk vrij goed.

Door me in te beelden dat ik slechts het gedrag van de ander weerkaats, laat ik als het ware de andere lachen in mijn plaats.

Het kan best dat ik innerlijk moet lachen, maar mijn gezicht blijft in de plooi.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: niet lachen

Maar ik heb gemerkt dat ik ook moet lachen als ik zenuwachtig ben, misschien dat het daar iets mee te maken heeft dat ik mijn lach niet kan inhouden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 77

Re: niet lachen

Neem eens een een pilletje neemt tegen nervositeit of plankenkoorts.

Het neemt de uitingen van zenuwachtigheid weg, zoals versnelde hartslag en transpiratie. Als je niet meer moet lachen, dan kan de zenuwachtigheid de oorzaak zijn, tenzij je denkt dat het pilletje sowieso helpt. In het laatste geval heb je te maken met het placebo-effect.

Psychologische truuks zijn trouwens grotendeels gebaseerd op 'geloven dat het helpt'. Daarom verschillen deze truuks van persoon tot persoon. Artiesten hebben allemaal wel ergens een kneepje dat ze gebruiken om hun ding te kunnen doen.

Berichten: 64

Re: niet lachen

Nee joh geen pillen ofzo, voordat je daarmee aan de slag gaat moet je jezelf gewoon trainen, net zoals je bij toneel leert om emoties te maken op commando moet je ze ook kunnen onderdrukken.

dit kan voor sommigen vrij lastig zijn maar met oefening lukt al een hoop!

je kan inderdaad in de spiegel oefenen, of je kan ook een leuke lach-film opzetten en gewoon er alles aan doen om niet te lachen.

Het helpt inderdaad ook om naar een ander punt in het gezicht van je tegenspeler te kijken, ik zou dit dan op het voorhoofd doen omdat de neusbrug smal is en als je alletwee je ogen erop richt de kans groot is dat ze scheel gaan staan (ligt natuurlijk aan de afstand) als dit het geval is, dan zal het voor je tegenspeler ook lastig zijn om zijn/haar lach in te houden.

en ook op zenuwen moet je jezelf kunnen trainen, hoevaker je op het toneel hebt gestaan hoe minder het wordt...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: niet lachen

Als ik in de spiegel kijk moet ik nooit lachen, wat ik ook doe. en ik kijk ook niet rechtstreeks naar mijn mede-acteurs, maar onze 'juffrouw' zegt nu dat ik wel in hun ogen moet kijken omdat het voor hen anders moeilijker is om te spelen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Reageer