Literatuur rondom kwantummechanica en tijdreizen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Literatuur rondom kwantummechanica en tijdreizen

Heeft iemand tips voor boeken of wetenschappelijke artikelen rondom tijdreizen? Ik heb al wat lopen googlen maar ik heb nog niks concreets gevonden.

Gebruikersavatar
Berichten: 897

Re: Literatuur rondom kwantummechanica en tijdreizen

Causaliteit is een zeer belangrijke eigenschap van theorieen in de fysica, theorieen die niet causaal zijn worden niet serieus genomen.
Tijdreizen is daardoor onmogenlijk en indien u hier toch informatie over zoekt zult u terecht komen in pseudowetenschappelijke kringen.
Wat betreft kwantummechanica, alvorens serieuze kwantummechanica boeken voor te stellen zou je moeten vermelden wat je wiskunde kennis is.
Ben je vertrouwd met klassieke mechanica?

Berichten: 2

Re: Literatuur rondom kwantummechanica en tijdreizen

die hanze schreef: Causaliteit is een zeer belangrijke eigenschap van theorieen in de fysica, theorieen die niet causaal zijn worden niet serieus genomen.
Tijdreizen is daardoor onmogenlijk en indien u hier toch informatie over zoekt zult u terecht komen in pseudowetenschappelijke kringen.
Wat betreft kwantummechanica, alvorens serieuze kwantummechanica boeken voor te stellen zou je moeten vermelden wat je wiskunde kennis is.
Ben je vertrouwd met klassieke mechanica?
 
Wel met de klassieke mechanica, maar nog niet helemaal met de kwantummechanica. Naast tijddillatie hebben ik niet een bevestigde theorie gevonden voor tijdreizen.

Reageer