Krachtenberekening frame

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Krachtenberekening frame

Hoi,
 
Momenteel ben ik bezig met een project waarbij ik een frame moet ontwerpen. Het bestaat uit verschillende buisdelen en daarbij moet ik ook een berekening van krachten uitvoeren.
Daarmee heb ik nog niet zo veel ervaring en zoek ik iemand die mij zou kunnen helpen via de mail, zodat ik daar afbeeldingen kan doorsturen van het frame. Wie zou kunnen helpen?
Mijn mailadres is: <emailadres verwijderd>
 
Alvast bedankt!
 
Groetjes,
Sanne
 

Opmerking moderator

Emailadres verwijderd. Enerzijds om je tegen spam te beschermen, anderszijds omdat het forum een goed persoonlijk bericht-systeem heeft

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Krachtenberekening frame

Afbeeldingen kun je hier ook plaatsen. Je doet dit door de knop naast 'add reply' (mijn forum is in het engels) de lichtere knop genaamd 'more reply options' te kiezen. Onder het tekstveld heb je dan mogelijkheden afbeeldingen toe te voegen.
 
Het mooie van een discussieplatform is dat iedereen met verschillende niveaus van kennis van zaken wel iets kan toevoegen. ;)

Berichten: 27

Re: Krachtenberekening frame

Je kunt een keus maken uit tralieliggers(vakwerkliggers) met een aantal types indeling en met verschillende staafprofielen (W-,N,X-ligger bijv) met een liggerhoogte van ca. 1/15 deel van de overspanning.
Deze liggers kun je laten dragen op twee eindkolommen.
Een andere mogelijkheid zijn portalen,driescharnierspanten en mogelijk nog wat;bijv ruimteliggers met driehoekige doorsnedes.

Tralieliggers kun je via Cremonadiagrammen berekenen (krachtenfiguren);spanten via momentenberekeningen.

Bekijk Google,Wiki of technische boeken hierover.

Reageer