Wereldrecord 'Grootste Tetris-spel' door studenten

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Wereldrecord 'Grootste Tetris-spel' door studenten

Twee jaar na de eerdere mislukte poging om het Guinness Book of Records te halen met het 'grootste Tetris-spel' ooit, heeft de studievereniging Thor van Technische Universiteit Eindhoven alsnog een wereldrecord neergezet.
 
Met het nieuwe Guinness World Record 'grootste Tetris-spel ooit' scherpen de studenten het oude record flink aan: van 125 naar 1.000 vierkante meter. Het verbeterde raamwerk werd op maandag eerst horizontaal 'uitgerold' en getest als Tetris-veld op het terrein van TU/e. Dat raamwerk bestaat uit 3.200 leds, 400 meter pvc-buis en maar liefst 3 kilometer stroomkabel. Het record werd op maandagmiddag 1 december omstreeks half vijf realiteit, nadat er vier 'lijnen' waren weggespeeld in het Tetris-spel. Thor moet daarvan foto's, bewegend beeld en een rapport van twee onafhankelijke getuigen aan de jury van Guinness World Records overhandigen.

Afbeelding


Bron:

Lees het volledige artikel op tue.nl
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Wereldrecord 'Grootste Tetris-spel' door studenten

Go Eindhoven! Ik vroeg me al af van de week wat die lichtjes waren toen ik vanuit het gebouw zuiderlijk aan het metaforum keek. :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.081

Re: Wereldrecord 'Grootste Tetris-spel' door studenten

Hebben ze ook keihard de tune door de speakers geknald? Lijkt me wel wat voor Thor... :-)

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Wereldrecord 'Grootste Tetris-spel' door studenten

Zou je in plaats van kilometers kabels, ledjes op een batterij kunnen aansluiten
en die met wifi o.i.d. over afstand kunnen besturen?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Wereldrecord 'Grootste Tetris-spel' door studenten

kwasie schreef: Zou je in plaats van kilometers kabels, ledjes op een batterij kunnen aansluiten
en die met wifi o.i.d. over afstand kunnen besturen?
Theoretisch wel, maar dat maakt het veel moeilijker. Wifi is niet haalbaar want te complex met zo veel nodes.
Uiteindelijk ga je meer kosten en complexiteit moeten maken aan de batterijen en de draadloze aansturing dan door gewoon draadjes te leggen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 12.262

Re: Wereldrecord 'Grootste Tetris-spel' door studenten

Dat hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot je het uiteindelijk wilt maken.

Om tetris te spelen heb je een grid van 200 'pixels' nodig. Stel dat je het record wilt oprekken tot gigantische proporties kun je een speelveld van 2 bij 1 kilometer maken met daarin 200 draadloos aan te sturen units die elk een pixel vertegenwoordigen. Op een gegeven moment wordt dit gewoon goedkoper dan kilometers kabel aanleggen. Iets als 10 x 20 kilometer zou met geschikte radiosignalen aan te sturen zijn (desnoods via 3G als je geen vergunning kunt krijgen).
Victory through technology

Reageer