Hersencapaciteit overzetten

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 9

Hersencapaciteit overzetten

Ik zit al een hele tijd er over na te denken over het onderwerp "Hersencapaciteit overzetten". Maar ik vraag mij dan af hoe zou dit kunnen en waarop zouden we het dan moeten zetten. Ik hoor hier heel weinig mensen over terwijl dit eigenlijk iets is wat een doel is van de mensheid. Want als wij dit kunnen. Dan zouden wij ons zelf op een geheugen kunnen zetten. Waardoor het heel makkelijk is om te verbinden met andere waardoor je een super brein krijgt en dus een soort ras krijgt die alles maar dan ook alles weten. Maar ook kunnen wij ons zelf in een stalen blok zetten waardoor ruimte reizen heel makkelijk wordt. En wij kunnen dan robots maken die al het werk voor ons doen waardoor alles gratis kan worden en niemand meer in stress leeft. En lekker kan doen wat hij/zij wilt zonder dat diegene hoeft te werken uiteraard als er mensen zijn die willen werken dan zou dit kunnen. Ik ben nu nog maar 15 jaar maar ik wil hier een doel van maken of dit onderzoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Hersencapaciteit overzetten

NanoTechCat schreef: ik hoor hier heel weinig mensen over terwijl dit eigenlijk iets is wat een doel is van de mensheid. 
 
Dat komt waarschijnlijk omdat niemand een flauw idee heeft hoe dat dan zou moeten :)
 
Het is natuurlijk leuk om hier over te fantaseren, maar het probleem is dat het waarschijnlijk bij fantaseren blijft dus dan houdt het voor veel mensen al gauw op. 
 
Heb je zelf al een idee hoe we een eerste stap zouden kunnen zetten om deze technologie waar te maken?
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 9

Re: Hersencapaciteit overzetten

Math-E-Mad-X schreef:  
Dat komt waarschijnlijk omdat niemand een flauw idee heeft hoe dat dan zou moeten :)
 
Het is natuurlijk leuk om hier over te fantaseren, maar het probleem is dat het waarschijnlijk bij fantaseren blijft dus dan houdt het voor veel mensen al gauw op. 
 
Heb je zelf al een idee hoe we een eerste stap zouden kunnen zetten om deze technologie waar te maken?
Ja ik dacht aan een processor die net zo snel kan rekenen als een mensen kan. Dus qua reactie vermogen heb ik het dan over. Maar ook een capaciteit waarop het moet worden opgeslagen. Verder zou dan het brein moeten worden bestudeerd maar ik neem aan dat hier al study's over zijn en zou er een manier moeten komen om die gegevens over te plaatsen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Hersencapaciteit overzetten

Wel, in de EU gaat het grootste wetenschappelijke project net daar over: https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Brain_Project
Dat is goed voor 7000 manjaar.
Maar het is een heel moeilijk probleem.
Héél moeilijk.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Hersencapaciteit overzetten

Overigens denk ik dat als je je eigen brein ergens weet op te slaan, je niet zozeer jezelf hebt opgeslagen, maar eerder een digitale kopie van jezelf gemaakt hebt en die kopie hebt opgeslagen. Het is dan dus niet zo dat jij zelf makkelijker zal kunnen reizen: je hebt alleen een kopie van jezelf die heel makkelijk zou kunnen reizen. Leuk voor die kopie, maar zelf heb je er niks aan.
317070 schreef: Wel, in de EU gaat het grootste wetenschappelijke project net daar over: https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Brain_Project
 
 
Voor zover ik kan zien gaat dat project alleen maar over het namaken van een brein en dus nog niet over het uploaden van je eigen herinneringen naar dat kunstmatige brein. Dat is nog een stapje moeilijker :p
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Hersencapaciteit overzetten

Math-E-Mad-X schreef: Overigens denk ik dat als je je eigen brein ergens weet op te slaan, je niet zozeer jezelf hebt opgeslagen, maar eerder een digitale kopie van jezelf gemaakt hebt en die kopie hebt opgeslagen. Het is dan dus niet zo dat jij zelf makkelijker zal kunnen reizen: je hebt alleen een kopie van jezelf die heel makkelijk zou kunnen reizen. Leuk voor die kopie, maar zelf heb je er niks aan.
 
Dat is niet zo eenvoudig hoor. Wat is die "zelf" in je zinnen? Voor die kopie moet alles er toch uit zien alsof hij plots werd verplaatst, maar voor de rest even "zelf" is als het origineel.
 
Math-E-Mad-X schreef: Voor zover ik kan zien gaat dat project alleen maar over het namaken van een brein en dus nog niet over het uploaden van je eigen herinneringen naar dat kunstmatige brein. Dat is nog een stapje moeilijker :P
Neen, het is meer dan dat. Ik zou binnen een slordig jaar moeten werken voor HBP aan een model waarbij een platworm (misschien zelfs een muis) volledig gesimuleerd gaat worden. Het is dus inderdaad nog niet uploaden, maar er wordt meer gedaan dan enkel namaken.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Hersencapaciteit overzetten

317070 schreef:  
Neen, het is meer dan dat. Ik zou binnen een slordig jaar moeten werken voor HBP aan een model waarbij een platworm (misschien zelfs een muis) volledig gesimuleerd gaat worden. Het is dus inderdaad nog niet uploaden, maar er wordt meer gedaan dan enkel namaken.
 
Je kunt misschien wel een muis simuleren, maar dat is dan wel een 'nieuwe' muis. Hij zal niet dezelfde herinneringen hebben als de originele muis waar hij op gebaseerd is, lijkt me. (net zoals dat als ik mezelf zou klonen dan zou die kloon alles wat ik geleerd heb opnieuw moeten leren, hij zal niet al mijn herinneringen en ervaringen bij geboorte meekrijgen).
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Hersencapaciteit overzetten

317070 schreef:  
Dat is niet zo eenvoudig hoor. Wat is die "zelf" in je zinnen? Voor die kopie moet alles er toch uit zien alsof hij plots werd verplaatst, maar voor de rest even "zelf" is als het origineel.
 
Eenvoudig is het zeker niet :P
 
Maar inderdaad, voor die kopie zal het net lijken of hij er altijd al is geweest en inderdaad rechtstreeks vanuit een lichaam naar een computer is ge-upload. Maar wat jij als origineel daar aan hebt weet ik niet. 
 
Dit wordt nog duidelijker als je meerdere kopieën van jezelf zou maken. Al die kopieën zullen onafhankelijk van elkaar verder leven en verschillende ervaringen opdoen, en dus divergeren. Ze zouden daarna wellicht met elkaar kunnen praten en ideeën uitwisselen maar juist daaruit blijkt dat ze niet allemaal dezelfde individu zijn.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 9

Re: Hersencapaciteit overzetten

Hoe als ik er over denk lijkt het mij dat je jezelf wel kan uploaden en dat je dan ook helemaal dus jezelf helemaal ergens op kan zetten. Ik bedoel zodra je begint met leven je doet je ogen op vanaf dat moment komen de beelden in je hersens die slaan alles op. Later pas weet je pas wat alles betekend dat word je aangeleerd of vind je zelf uit. Al deze informatie in jou brein zou in principe jij moeten zijn. Enkel elk brein zou iets anders doen de een zou het op die manier doen de ander op die manier. Simpelweg omdat iedereen andere hersens heeft. Daardoor is iedereen niet het zelfde. En aan de hand van meer of minder informatie kan iemand weer anders reageren. Uit deze theorie zou je dus kunnen zeggen dat je hersens een groot informatie blok is. Zou je die informatie ergens op kunnen uploaden dan zou je heel makkelijk informatie erbij kunnen doen zonder het op de manier te doen hoe natuurlijk is dus stampen of veel gebruiken van iets. Dus dan zou je informatie extra kunnen uploaden zonder het meegemaakt te hebben zonder dat je er zelf bij was. En dus die informatie bundle groter maken tot mensen/robots die alles kunnen weten wat er gebeurt. Dit is enkel een versnellend proces. Want slimme mensen maken doen wij al eeuwen. Wij zijn al eeuwen bezig om de opvolgende generatie's slimmer te maken door de informatie die wij beschikken over te brengen. Alleen wel op een manier waardoor wij jaren op school moeten zitten. En het zou toch mooi zijn als dit in een dag zou kunnen wat wij nu bereiken in 10 jaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Re: Hersencapaciteit overzetten

Ik geloof dat het een fabeltje is, populair onder een aantal wetenschappers, dat het mogelijk is de grilligheid van de hersenen in rechtlijnige chips over te zetten. De hersenen volgen geen programma zoals de chips doen, en bovendien, hoe zit het met jouw lichaam, dat toch ook een wezenlijk deel (misschien wel belangrijker dan de hersenen) van jou uitmaakt? Hersenen en lichaam zijn onafscheidelijk van elkaar, dus het lichaam zou je ook in de chips moeten overzetten. Zie jij al een lichaam in chips verwerkt? Ik denk dat dat niet meer op een lichaam lijkt waarmee je kan rondlopen zoals in de werkelijke wereld, en al doende dingen kan leren door het lezen van boeken, praten met anderen, genieten van een Zonsondergang, lekker eten, typen op een computer zoals we nu doen, erover nadenken of je overgezet kan worden in een computer (die veel kleiner is dan de werkelijke wereld), of seks hebben met een geliefde, om maar een paar dingen te noemen.
Het is pure fantasie waar sommige wetenschappers over schrijven en zodoende brood op de plank kunnen brengen. En probeer dat maar eens in een computer over te zetten!
P.S.
NanoTechCat, het is misschien een goed idee je iets meer in de Nederlandse taal te verdiepen. En dat bedoel ik niet beledigend!
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Berichten: 9

Re: Hersencapaciteit overzetten

descheleschilder schreef: Ik geloof dat het een fabeltje is, populair onder een aantal wetenschappers, dat het mogelijk is de grilligheid van de hersenen in rechtlijnige chips over te zetten. De hersenen volgen geen programma zoals de chips doen, en bovendien, hoe zit het met jouw lichaam, dat toch ook een wezenlijk deel (misschien wel belangrijker dan de hersenen) van jou uitmaakt? Hersenen en lichaam zijn onafscheidelijk van elkaar, dus het lichaam zou je ook in de chips moeten overzetten. Zie jij al een lichaam in chips verwerkt? Ik denk dat dat niet meer op een lichaam lijkt waarmee je kan rondlopen zoals in de werkelijke wereld, en al doende dingen kan leren door het lezen van boeken, praten met anderen, genieten van een Zonsondergang, lekker eten, typen op een computer zoals we nu doen, erover nadenken of je overgezet kan worden in een computer (die veel kleiner is dan de werkelijke wereld), of seks hebben met een geliefde, om maar een paar dingen te noemen.
Het is pure fantasie waar sommige wetenschappers over schrijven en zodoende brood op de plank kunnen brengen. En probeer dat maar eens in een computer over te zetten!
P.S.
NanoTechCat, het is misschien een goed idee je iets meer in de Nederlandse taal te verdiepen. En dat bedoel ik niet beledigend!
Sorry ik weet het, ik doe altijd mijn best maar mijn dyslectie zit soms in de weg.
 
Verder zie ik het meer als een tussen oplossing dat je het brein kan uploaden naar bijv. eerst een robot even zo genoemd. Wat als we hierna met nanotechnologie echte mensen kunnen maken dus zoals we nu zijn. Of ook wel kunnen klonen. Waardoor je weer als mens kunt leven als je dat zou willen.

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: Hersencapaciteit overzetten

Misschien is dit ooit wel mogelijk. Of misschien maar ten dele.

Je zei in je eerste post dat je hier graag onderzoek naar wilde doen. Dit lijkt me een goed idee, ik zou klein beginnen als ik jou was:
Zoek eens op 'Neurale Netwerken', bijvoorbeeld het Hopfield netwerk dat dingen kan herinneren. Of het zelforganiserende Kohonen netwerk.
Dit is al een heel ingewikkeld vakgebied waarin ze het princiepe van neuronen (waaruit hersenen bestaan) proberen na te maken. Ik denk dat als je ooit hersenen wil opslaan dat dat dan in de vorm van een kunstmatig neuraal netwerk moet zijn.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: Hersencapaciteit overzetten

Ik kende in Afrika een medicijnen man die kon de geest van een mens voor een paar seconden in een dier zetten,en om te bewijzen dat hij ook echt in die koe was,waren er nummers in het zand geschreven,je kon die koe dan bijv vragen hoeveel 2 plus 2 is,en met zijn snuit wees hij 4 aan,maar ja dat is geen Europeaanse wetenschap neem ik aan.
 
Dit wat ik hier vertel kan ook bewezen worden want die medicijnen man doet het nog steeds elke week !

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Hersencapaciteit overzetten

danny binda schreef: Ik kende in Afrika een medicijnen man die kon de geest van een mens voor een paar seconden in een dier zetten,en om te bewijzen dat hij ook echt in die koe was,waren er nummers in het zand geschreven,je kon die koe dan bijv vragen hoeveel 2 plus 2 is,en met zijn snuit wees hij 4 aan,maar ja dat is geen Europeaanse wetenschap neem ik aan.
Is een goocheltruc: http://en.wikipedia.org/wiki/Clever_Hans
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: Hersencapaciteit overzetten

misschien wel,maar die man waar die geest werd uitgetrokken ging als een koe grazen

Reageer