Springen naar inhoud

vulopening personenauto's

• Log in om te kunnen reageren

why73

why73

• >100 berichten
  • 150 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 januari 2006 - 15:25

Heeft iemand wel eens nagedacht over het volgende. Bij europese merken (uitgezonderd Rover) zit de vulopening voor de benzinetank recht. Bij aziatische merken zitten deze link.

Nu zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat men in europa rechts rijdt en in GB en Japan link. Maar in Korea rijden ze ook weer rechts, terwijl de vulopening toch links zit.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 januari 2006 - 16:44

Ik had een Golfje, met vulopening rechts. Ik heb nu een Fiestaatje, (en zeker geen Aziatisch fabrikaat) met vulopening links. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 januari 2006 - 17:09

mn dodge en een jeep links, de andere Jeep rechts, m'n chevy's rechts en middenachter. 't is redelijk willekeurig

jhpol

jhpol

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 januari 2006 - 19:22

Zeker niet willekeurig.

Volgens mij wordt een Fiesta in Engeland geproduceerd (of ontwikkeld?)

Kijk b.v. ook aan welke kant de uitlaat zit. Als een auto in rechtsrijdende landen is geproduceerd, zit deze meestal links. Hiedoor hebben voetgangers er minder last van.

Bij Japanse jeepachtige auto's zitten de schanieren van de bagagedeur achterdeur vaak rechts. Lastig als je hier vanaf de stoep je boodschappen wil inladen.

Er zijn natuurlijk altijd uitzondering die de regel bevestigen. Mijn Japanse Subaru heeft de uitlaat weer links. Maar Subaru is altijd al een beetje eigenwijs (4WD, boxermotor, binnespiegel niet op ruit geplakt maar aan het dak geschroefd enz.)

De Koreanen hebben misschien te veel bij de Japaanners af gekeken. En tegenwoordig gebruiken verschillende merken het zelfde onderstel vanwege internatinale samenwerking. (Nissan met Renault, Mazda met Ford, Smart met Mitsubishi etc). Dus het is niet meer zo duidelijk als vroeger.

Spitfire28

Spitfire28

• >250 berichten
  • 597 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 januari 2006 - 20:08

Ik had een Golfje, met vulopening rechts. Ik heb nu een Fiestaatje, (en zeker geen Aziatisch fabrikaat) met vulopening links. :D

ik had vroeger een Fiestaatje (links) en nu een peugeot (rechts)

:roll:

Spitfire28

Spitfire28

• >250 berichten
  • 597 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 januari 2006 - 20:09

Zeker niet willekeurig.

Volgens mij wordt een Fiesta in Engeland geproduceerd (of ontwikkeld?)

Kijk b.v. ook aan welke kant de uitlaat zit. Als een auto in rechtsrijdende landen is geproduceerd, zit deze meestal links. Hiedoor hebben voetgangers er minder last van.  

Bij Japanse jeepachtige auto's zitten de schanieren van de bagagedeur achterdeur vaak rechts. Lastig als je hier vanaf de stoep je boodschappen wil inladen.

Er zijn natuurlijk altijd uitzondering die de regel bevestigen. Mijn Japanse Subaru heeft de uitlaat weer links. Maar Subaru is altijd al een beetje eigenwijs (4WD, boxermotor, binnespiegel niet op ruit geplakt maar aan het dak geschroefd enz.)

De Koreanen hebben misschien te veel bij de Japaanners af gekeken. En tegenwoordig gebruiken verschillende merken het zelfde onderstel vanwege internatinale samenwerking. (Nissan met Renault, Mazda met Ford, Smart met Mitsubishi etc). Dus het is niet meer zo duidelijk als vroeger.

Fiesta werd (8 jaar geleden toch) in Duitsland geproduceerd, maar of het nu nog steeds zo is ...

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 januari 2006 - 20:20

Mijn Fiestaatje (waar het over gaat) is 15 jaar oud..... :roll:
En geen idee waar het ding is gebouwd. Maar hoe dan ook, er staat hier ook een Transit voor de deur. Beide Fords vuldop links en uitlaat rechts.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

freud

freud

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 januari 2006 - 23:36

Ach, mijne fiets heeft daar helemaal geen last van :roll:
Bij ons thuis: twee opels met beiden vulopening aan de rechterkant terwijl de mercedes sprinter dat links heeft.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures