Het roer om met fulltime baan

Reageer
Berichten: 2

Het roer om met fulltime baan

Dag allemaal,
 
Sinds een paar jaar ben ik erachter gekomen dat de richting die ik ben ingegaan qua studie en werk eigenlijk niet bij mijn interesses aansluit. Inmiddels ben ik 34 jaar, zit behoorlijk vast aan mijn hypotheek en ben sinds kort pappa. Heb HBO Bedrijfseconomie gedaan en ben controller bij een bedrijf.
 
Het boek Toeval ! van Anton Zeilinger heeft mijn ogen helemaal geopend. Het liefste zou ik mijn studietijd opnieuw doen, maar dan richting natuurkunde. De laatste keer dat ik echter natuur- en scheikunde heb gehad was 3 havo en had er een 8 en 9 voor op mijn rapport. Mijn basis is dus zo goed als 0.
 
Nu komt de hamvraag, wat raden jullie mij aan? Het is me duidelijk dat wetenschap, richting natuurkunde erg breed is, het is dus ook nog aan mij om me te orienteren welke richting precies mijn interesse heeft. Hebben jullie tips hoe ik me het beste hierin kan verdiepen, welk boek bijvoorbeeld een brede visie geeft op de natuurkunde, zodat ik erachter kan komen of dit wel iets voor me is. Ook vind ik de filosofie van de fysica geweldig om te volgen en zou graag hieraan een steentje bijdragen, maar mijn basiskennis is gewoonweg onvoldoende.
 
Of hebben jullie misschien al tips voor een studie, of een cursus die ik naast mijn baan kan doen? Mijn baan opzeggen en fulltime student worden zit er niet in, er moet ook brood op de plank blijven komen.
 
Ik ben benieuwd of jullie me de gouden tip kunnen geven die mij vooruithelpt naar de volgende stap.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Het roer om met fulltime baan

Ik zou eens een kijkje nemen op https://www.<b>coursera</b>.org/ 
 
Daar vind je talloze cursussen, helemaal gratis, van verschillend niveau en vaak zeer goed uitgelegd, plus voor iedere cursus een forum waar je met de andere cursisten kunt discussieren over de inhoud.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 2

Re: Het roer om met fulltime baan

Bedankt voor de tip! Daar ga ik heel wat avondjes en weekenden mee bezig zijn verwacht ik.
Is weer eens wat anders dan ted.com uitpluizen naar de beste talks.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Het roer om met fulltime baan

Eenvoudiger, maar om grondig de stof uit het secundair te herhalen: https://www.khanacademy.org/science/physics
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer