Email waarschuwing

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Email waarschuwing

WSF geeft me sinds vanmiddag een vreemde waarschuwing dat er wat mis zou zijn met mijn mailaccount. Maar waarschijnlijk is er wat mis met WSF, want mail van elders bereikt dat mailadres wel.
 
Mailwarning.png
Mailwarning.png (29.52 KiB) 1310 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 164

Re: Email waarschuwing

Het kan misschien zijn dat je de emails van wetenschapsforum als ongewenst hebt gezet en ze geblokkeerd hebt, voor de rest heb ik geen idee

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Email waarschuwing

Ik zou niet weten hoe ik een afzender ongewenst zou moeten verklaren. Dat lijkt me een keuze van xs4all. Misschien denken ze dat wetenschapsforum spam verspreidt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Email waarschuwing

Ik heb ook een xs4all mail account en ontvang de mail van wsf normaal.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Email waarschuwing

Ik heb dat in het verleden ook eens gehad... http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/190564-emails-disabled/
 
Oplossing: Miels contacteren (of wachten tot hij dit ziet) ;).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Email waarschuwing

Ik kan het fixen, maar ben eigenlijk vooral benieuwd naar een functionele benadering.
heb je al geprobeerd hetzelfde mailadres in te vullen?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Email waarschuwing

Ik heb het mailadres nu 'veranderd' naar hetzelfde mailadres, maar het lijkt geen effect te hebben. De waarschuwing blijft bovenaan iedere WSF-pagina staan.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Email waarschuwing

Het probleem is er nog steeds, ik vind het welletjes. Fix het toch maar liever.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Email waarschuwing

Ben wel benieuwd naar wat je precies hebt gedaan en de gevolgen. Heb jij bijvoorbeeld als gevolg van het opnieuw invullen van hetzelfde adres een bevestigingsmail gehad met een link oid? En zo ja, daar heb je dan op geklikt neem ik aan? Heb je wellicht ook geprobeerd om een afwijkend mailadres in te vullen? Gebeurt dan hetzelfde?
 
Vanuit mijn positie is dit een heel vervelend scenario namelijk, dat mensen onterecht worden aangemerkt als dat hun emailadres niet bestaat. Als gevolg gaan notificaties en nieuwsbrieven namelijk niet de deur uit naar adressen die die wel zouden moeten ontvangen. En JIJ meldt het gelukkig. Maar het leeuwendeel van de mensen zal niet eens door hebben dat ze iets missen.
 
Zou je nog heel even geduld kunnen opbrengen? Ik wil op korte termijn door wat logs heen gaan ploegen om een beter  beeld te krijgen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Email waarschuwing

Gelijk gecontroleerd: over de afgelopen 90 dagen heeft je provider 3x gezegd dat je mailbox niet bestaat:
 
mail jkien.png
mail jkien.png (27.59 KiB) 1309 keer bekeken
 
Daardoor ging je adres "op slot" en werd daarna geen mail meer verstuurd. Weet je nog wanneer je je mailadres (dag en tijdstip) opnieuw had ingevuld ter verificatie?
 
De screenshot is wel heel typisch: binnen een paar minuten wel afgeleverd, toen weer niet, toen wel, toen niet. Met andere woorden: account bestaat wel degelijk. Maar misschien vond XS4All het op een bepaalde manier op spam lijken en faken ze dan alsof het adres niet bestaat...
 
De precieze melding:

Code: Selecteer alles

Status: 5.1.1 (bad destination mailbox address)
Remote-MTA: dns;mx1.xs4all.nl (194.109.24.132)
Diagnostic-Code: smtp;550 5.1.1 <*******@xs4all.nl>... User unknown
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Email waarschuwing

Miels schreef:  
Weet je nog wanneer je je mailadres (dag en tijdstip) opnieuw had ingevuld ter verificatie?
 
 
Dat is gebeurd in het kwartiertje tussen bericht #6 (jouw verzoek) en bericht #7 (mijn antwoord). Dus ongeveer 27 februari 10:30.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Email waarschuwing

Miels schreef:Ben wel benieuwd naar wat je precies hebt gedaan en de gevolgen. Heb jij bijvoorbeeld als gevolg van het opnieuw invullen van hetzelfde adres een bevestigingsmail gehad met een link oid? En zo ja, daar heb je dan op geklikt neem ik aan? Heb je wellicht ook geprobeerd om een afwijkend mailadres in te vullen? Gebeurt dan hetzelfde?
 
Ik heb hetzelfde mailadres ingevuld, maar ik heb geen mail gekregen, er waren in feite geen gevolgen. De dialoog gaf een mededeling "dit e-mailadres wordt al gebruikt".
 
Ik heb inmiddels een ander mailadres ingevuld dat ik nooit gebruik. Dat is gelukt, inclusief bevestigingsmail, en de waarschuwing boven iedere WSF-pagina dat er wat mis is met mijn mailaccount is nu verdwenen. Het is geen ideale oplossing want in de praktijk betekent het dat alle berichten ongelezen in een prullenbak verdwijnen.
 
Het mailadres terugveranderen naar mijn xs4all-adres werkt niet, WSF beschouwt het nog steeds als een afgekeurd adres. Kun je die afkeuring van mijn xs4all-mailaccount weer ongedaan maken? (Kan de foutmelding ook veranderd worden? De foutmelding suggereert dat het afleverprobleem permanent is, terwijl het mailadres kennelijk afgekeurd wordt wegens "een paar dagen geleden 3x een afleverprobleem").  

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Email waarschuwing

De precieze melding:

Code: Selecteer alles

Status: 5.1.1 (bad destination mailbox address)
Remote-MTA: dns;mx1.xs4all.nl (194.109.24.132)
Diagnostic-Code: smtp;550 5.1.1 <*******@xs4all.nl>... User unknown
 
Ik heb het voorgelegd aan xs4all. Hun antwoord is:
Lijkt erop dat de mailservers van xs4all af en toe een verminkt email adres aangeboden krijgen. Soms werkt het wel en soms niet.
Lijkt er toch op dat dit issue niet aan xs4all zijde ligt.
*******@xs4all.nl duidt erop dat xs4all het adres zo krijgt aangeboden vanaf de andere kant.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Email waarschuwing

Ik weet niet of je het adres inclusief sterretjes aan XS4All hebt doorgegeven, maar daar stond jouw emailadres. Maar omdat dit een publieke pagina is heb ik het vervangen door sterretjes, anders ga je zoveel spam krijgen...
 
Krijg je de melding nog steeds trouwens? Als het goed is niet (sinds maandagavond)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Email waarschuwing

Ik heb de melding aan xs4all uiteraard letterlijk doorgegeven zoals ik hem van je kreeg (met sterretjes). Maar goed, wat het probleem ook is, het is niet zo waarschijnlijk dat dat bij hun ligt.
 
Mijn mailadres op WSF terugveranderen naar mijn xs4all-adres was geen succes. Ik kreeg weer de foutmelding van bericht #1, dat WSF geen mail kan afleveren aan mijn mailbox (van xs4all). Ik heb hem nu weer veranderd naar het yahoo.com mailadres dat ik eigenlijk niet gebruik. Hopeloos.

Reageer