[scheikunde] Kunststof verwarmen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Kunststof verwarmen

Hallo,
 
Ik heb een vraagje, op school gaan we een experiment doen om kunststof te gaan verwarmen, maar we moeten eerst zelf een werkplan gaan maken hoe het verwarmen van kunststof gaat verlopen. Kunnen jullie mij daarbij helpen? Ik moet ook in mijn werkplan de materialen noemen die ik gebruik.
 
Groetjes,
hezi102

Berichten: 247

Re: Kunststof verwarmen

Waar loop je specifiek vast bij het maken van je werkplan? Kuntstoffen kunnen namelijk heel verschillend reageren bij verwarming. Je hebt namelijk thermoplasten (die smelten bij verwarming), denk aan bijvoorbeeld PVC. Daarnaast heb je ook de thermoharders (ontleding/verbranding), een voorbeeld van een thermoharder is melamine. Met welk kunststof/polymeer heb je te maken? Bekijk dan met wat voor een type kunststof je te maken hebt. Is het een thermoplast of thermoharder?

Berichten: 7

Re: Kunststof verwarmen

De opdracht is dat we van 4 stukjes kunststof moeten bepalen of het een thermoharder of thermoplast is

Berichten: 7

Re: Kunststof verwarmen

ik snap wel dat als je een kunststof gaat verwarmen en als die kunststof zachter wordt en na uitrekken niet in oorspronkelijk stand bevind een thermoplast is en een kunststof die niet zachter wordt bij verwarmen een thermoharder is, maar ik snap niet hoe dat proces verloopt, van het verwarmen van kunststof, hoe gaat allemaal? We moeten het gaan doen met de volgende materialen: vier vers. Stukjes kunststof , brander aan een staaf, aluminiumfolie , metalen draad of spijker. Mvg, hezi102

Reageer