Neo-vagina, kan misschien beter?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Neo-vagina, kan misschien beter?

Een neo-vagina (neo = nieuw(e)) is het geslachtsdeel dat een mtf transgender (of een vrouw met een plastische correctie van bijv. de schaamlippen) krijgt bij de operatie.
Omdat deze weinig tot geen vocht aanmaakt bij transgenders heb je bijna altijd glijmiddel nodig.
 
Ik weet niet zeker of ze de prostaat weg halen, maar ik weet wel dat ze 'm erbij moeten betrekken.
Ik kan me voorstellen dat het nogal vervelend kan zijn als je een vagina zou willen hebben dat ie dan niet (bijna, maar dichter bij de 100% dan nu) helemaal werkt zoals een echte.
 
Laat een reactie achter als je wilt.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Neo-vagina, kan misschien beter?

Je kunt er geen kinderen mee krijgen, dus in dat opzicht zal het nooit een werkend geslachtsorgaan zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Neo-vagina, kan misschien beter?

Ik snap niet zo goed waarom het relevant is dat je geen kinderen kunt krijgen met een neo-vagina. Het gaat om een cosmetisch belang te behartigen. Zonder uterus en vrouwelijke gonaden kun je met een 'normale' vagina ook geen kinderen krijgen, dus de bottleneck is niet de vagina (keizersnede bijvoorbeeld), maar het ontbreken van de andere vrouwelijke geslachtsorganen.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 206

Re: Neo-vagina, kan misschien beter?

Fuzzwood schreef: Je kunt er geen kinderen mee krijgen, dus in dat opzicht zal het nooit een werkend geslachtsorgaan zijn.
 
Dat vroeg hij niet. 
anusthesist schreef: Ik snap niet zo goed waarom het relevant is dat je geen kinderen kunt krijgen met een neo-vagina. Het gaat om een cosmetisch belang te behartigen. Zonder uterus en vrouwelijke gonaden kun je met een 'normale' vagina ook geen kinderen krijgen, dus de bottleneck is niet de vagina (keizersnede bijvoorbeeld), maar het ontbreken van de andere vrouwelijke geslachtsorganen.
 
Het krijgen van kinderen vereist meer dan enkel een 'vagina', in theorie zou je ook zonder een vagina een kind kunnen verwekken..

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Neo-vagina, kan misschien beter?

Dat gaf ik inderdaad aan met de frase: de vagina is de bottleneck niet (en dan nog iets over keizersnedes en zulks).

Wat echter ook niet heel duidelijk wordt -dat moet gezegd worden- is waar TS wél met dit topic naar toe wil. Het beste kunnen we daarop wachten denk ik.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1

Re: Neo-vagina, kan misschien beter?

hallo
 
Zelf ben ik ook in behandeling. Doch na ruim drie jaar heb ik geen goede ervaringen , betreft mijn transitie, ben ik het laatste jaar behoorlijk uit het veld geslagen geraakt.
Nu lees ik dus weer , dat  de prostaat misschien wel verwijderd wordt?
 
Net zoals al mijn laserbehandelingen , gezicht en  het  genitaal gebied vooral,  niet gaan zoals het moet gaan, (zachtjes uitgedrukt, als ik wil kan ik het des betreffende centrum waar ik ze onderga, offic, aanklagen).
 
Nu misschien genoodzaakt ben om over te gaan tot elektrisch epileren, doch eerst moet ik uitzoeken of het nog steeds vergoed het wordt. en waar ik het dan kan voortzetten. Als alles zo gaat  als he t nu gaat, ben ik  over 2 jaar nog niet geopereerd.Terwijl de meesten dan al lang geopereerd zijn,
Nog een voorbeel;. Ondanks ik  de verpleegkundige retgelmatig verzocht of ik svp over  kon gaan, op hormoon pleisters omdat die ook voor ouderen bestemd zijn, ik ben nl  bijna 60, me dunkt "oud genoeg"  maar ik ze weigerde het! Tot  dat ik mijn beklag deed bij het hoofd.  
Ja  toen kon het wel? En wat een verschil met progynova. Die ik dus twee jaar voor niets geslikt hebt , vergeleken , hoe de pleisters werken. Dus slik ik zelf bij..want wie zegt mij dat ik misschien te weinig hormonen krijg.
Doch door alle tegen verwerking, (want dit is nog maar 1 voorbeeld) ipv   hulpverlening, is mijn motivatie, mijn vertrouwen en mijn gemoedstoestand behoorlijk beneden pei l..Alleen mijn psycholoog kan ik om de twee maanden zien.. Emails worden niet doorgestuurd etc etc.
Nergens kan iemand vinden wie ik kan benaderen om mijn vragen te stellen. Het genderteam kan er geenantwoorden op geven. Zij hebben immers zelf die ervaring van de operatie niet.

Reageer