Tijdverschil

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Tijdverschil

Weet iemand of het mogelijk is om op verschillende plekken in de ruimte verschillende tijd waar te nemen bijvoorbeeld als je 1uur ergens in de ruimte bent dat dat 1jaar op aarde duurt ?

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: Tijdverschil

Dat kan, zoals in Interstellar als je dat bedoeld ;).
Als je op een plek bent met heel veel zwaartekracht gebeurd dat, en ook als je heel snel gaat.
Tijddilatatie noemen ze dat, dus als je nog verder geïnteresseerd bent kan je daar eens naar zoeken. Er is heel veel hierover gezegd op het forum door mensen die er meer verstand van hebben dan mij.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Berichten: 2

Re: Tijdverschil

Bedankt ja haha dat hat ik van die film ja heb ook op Wikipedia gekeken maar vond niet echt echte antwoorden

Berichten: 206

Re: Tijdverschil

Nick Nickbrinkman schreef: Bedankt ja haha dat hat ik van die film ja heb ook op Wikipedia gekeken maar vond niet echt echte antwoorden
 
Je moet daarbij rekening houden dat tijdsbesef een grote rol speelt.
Dat jij 1 minuut daadwerkelijk als 1 minuut ervaart wil niet zeggen dat een derde dat eensgelijk ervaart... 

Reageer